Musa Cavendisch met ingeplooid blad : VERVOLG

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Musa Cavendisch met ingeplooid blad : VERVOLG

Berichtdoor draco op 03 sep 2009 19:25

zoals jullie in vorige topic konden lezen kampt mijn Cavendisch met bladeren die niet de kans krijgen om volledig open te gaan
nu zit er opnieuw een blad klaar , maar dit blad zit in de "stengel" van het vorige blad ( niet zoals in de andere topic in het blad zelf )
probleem is begonnen toen ik de Musa buiten plaatste ( om nog wat te genieten van de laatste zon ) , toen zijn plots op korte tijd meerdere bladeren open beginnen komen ( iets te vlug , want de vorige waren nog niet volledig open en er zat reeds nieuw blad klaar )
dit blad zit dus vast in de onderzijde ( onderste gedeelte ) van vorig blad ( zie foto )

Afbeelding
Afbeelding

ook zal je zien dat er heel wat bladeren kort op elkaar liggen langs 1 zijde , dus niet zoals het moet zijn , dat elk blad zich opent langs een andere zijde ( links , rechts , links , rechts ... )


Afbeelding

Musa in zijn geheel , staat er momenteel "letterlijk" zwaar verwaaid bij , te wijten aan zware windvlagen en regenbuien hier de laatste 2 dagen

Afbeelding

positief is de kleine scheutjes ( 2 stuks ) die te voor schijn komen (voor en achter de stam ) , maar ik zou het jammer vinden mocht deze Musa kapot gaan door zijn bladeren die niet openen

Afbeelding
draco
 

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten