Canna's kopen; Hoe Wat Waar?

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Canna's kopen; Hoe Wat Waar?

Berichtdoor DeLuud op 04 apr 2012 21:24

Graag zou ik dit jaar wat mooie canna's in de tuin plaatsen. Ben al op diverse plaatsen geweest, maar juist de Canna Musafolia die ik graag alvast in een pot wil planten zodat ie een voorsprongetje heeft kan ik nergens vinden. Weet iemand misschien een adresje of website hiervoor?

Ook wil ik wat mooi bloeiende canna's hiervoor plaatsen, zodat ik een mooi groepje bij elkaar heb.

Vanaf wanneer mogen deze planten de grond in? En verstandig om ze eerst in een pot te zetten om een voorsprongetje te creeren of meteen de bollen de grond in?

MVG
Dave
DeLuud
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 29 maart 2012 11:35
1 bedankjes

Re: Canna's kopen; Hoe Wat Waar?

Berichtdoor arian1970 op 14 apr 2012 21:58

Stuur me maar een pm of een mail, heb er nog wel wat staan.

Arian
arian1970
 
Berichten: 242
Geregistreerd: 12 mei 2010 19:05
Woonplaats: waalwijk noord brabant
9 bedankjes

Re: Canna's kopen; Hoe Wat Waar?

Berichtdoor Carlo op 16 apr 2012 00:48

Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: Canna's kopen; Hoe Wat Waar?

Berichtdoor bjornobo op 18 apr 2012 10:54

alle planten zijn bij mij weer aan de gang. van de canna's alleen de stuttgart, alle andere soorten ( 14 stuks) doen helemaal niets.

Ik heb ze in het najaar (november bij vochtig weer) uitgegraven en in de garage vocht en vorstvrij overwintert. In maart begonnen met water geven. Klopt het dat de canna's pas later aan de slag gaan of heb ik iets fout gedaan?
Avatar gebruiker
bjornobo
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 06 mei 2010 17:54
Woonplaats: Den Bosch
21 bedankjes

Re: Canna's kopen; Hoe Wat Waar?

Berichtdoor lapalmeraie op 18 apr 2012 12:02

Het is nog vroeg in het seizoen hè. De grond is nog lang niet voldoende opgewarmd.
Ook bij mij is er van Canna's nog niets te zien. Wel ontdekte ik uitlopers toen ik (iets te enthousiast :oops: ) met de schop een plantgat maakte om de binnenoverwinterde knol weer terug te plaatsen...

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14409
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
828 bedankjes

Re: Canna's kopen; Hoe Wat Waar?

Berichtdoor Dennis op 19 apr 2012 21:13

Bij ons in Nederland kun je vanaf mei bij de intratuin verschillende soorten canna,s kopen.
Zelfs voor de echte liefhebbers kan je bij hun via de servicebalie bestellen zoveel als je wilt.
Heb er zelf goede ervaringen mee mooi canna,s voor een goede prijs

Groetjes Dennis
Dennis
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 18 maart 2012 10:24
Woonplaats: Veghel
2 bedankjes

Re: Canna's kopen; Hoe Wat Waar?

Berichtdoor Scriptascripta op 20 apr 2014 09:05

Even een topickick omdat dit topic wel aansluit bij mijn vraag.

Ik ben dol op Canna's, maar ook vreselijk ongeduldig en zou graag een paar voorgetrokken Canna's kopen. Bij de tuincentra hier in de buurt hebben ze eigenlijk alleen geel- en roodbloemige Canna Tropicana's,

Hebben jullie misschien adresjes in midden/ zuid-west Brabant waar de keuze qua soorten en kleur bloemen wat ruimer is?

Alvast bedankt!
Scriptascripta
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 09 mei 2013 19:22
8 bedankjes

Re: Canna's kopen; Hoe Wat Waar?

Berichtdoor Scriptascripta op 30 apr 2015 15:20

Omdat ik niet kan wachten deze prachtige planten in de tuin te hebben en mijn geduld met wortelstokken ook niet zo groot is, wil ik dit topic weer onder de aandacht brengen.

Ik zou graag willen weten waar ik, online of in West-Brabant al voorgetrokken Canna planten kan kopen/bestellen. Zoals ik in mijn bericht van 2014 al zei, de reguliere tuincentra hebben meestal alleen rood en geel tinten, terwijl ik ze graag in het roze zie ;) .

Mocht een link maar een website vanwege reclameregels niet in het topic mogen; dan graag per PB.

Bedankt allemaal!
Scriptascripta
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 09 mei 2013 19:22
8 bedankjes

Re: Canna's kopen; Hoe Wat Waar?

Berichtdoor Peleroly op 30 apr 2015 16:05

Voor de geïnteresseerden...
Ik sta morgen (1 mei) op de radio2 plantendag te Bokrijk als exclusief liefhebber van Canna's.
Ik heb daar een standje enkel met Canna's (zaden- wortelstokken- planten), ongeveer een 15-tal soorten. Het is de eerste keer dat ik daar zelf sta, meestal kom ik er enkel als bezoeker.
Voor Canna's valt de beurs wat vroeg op het jaar (plantjes zijn nog erg klein) maar we zien wel wat het geeft.
Peter
Avatar gebruiker
Peleroly
 
Berichten: 590
Geregistreerd: 21 aug 2009 00:22
Woonplaats: Mol (België)
48 bedankjes

Re: Canna's kopen; Hoe Wat Waar?

Berichtdoor Scriptascripta op 30 apr 2015 16:50

Dank je wel voor je reactie Peleroly, als Bokrijk bij me in de buurt was geweest, fan was ik zeker even komen kijken!
Scriptascripta
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 09 mei 2013 19:22
8 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten