ensete ventricosum in volle grond

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

ensete ventricosum in volle grond

Berichtdoor p e t e r op 21 sep 2009 20:56

Kan ik best mijn ensete ventricosum al uitgraven met de dalende nacht temperaturen in de kempen (vrijdag 5°) en al laten wennen in een kuip of zouden jullie deze zo lang mogelijk laten staan?

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: ensete ventricosum in volle grond

Berichtdoor TropiRo op 21 sep 2009 21:01

Hey Peter, als je hem bij kamer temperatuur gaat overwinteren zal ik hem alvast uit de grond halen en rustig laten wennen. Zet je hem koel weg tussen de 3 en 8 graden dan kan je wachten tot het laatste moment.

Gr, Ro
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: ensete ventricosum in volle grond

Berichtdoor draco op 21 sep 2009 22:37

TropiRo schreef:Hey Peter, als je hem bij kamer temperatuur gaat overwinteren zal ik hem alvast uit de grond halen en rustig laten wennen. Zet je hem koel weg tussen de 3 en 8 graden dan kan je wachten tot het laatste moment.

Gr, Ro

als je hem koel wilt bewaren , snij je dan alle bladeren af zodanig dat je enkel de stam overhoudt met zijn wortels en een kluit aarde eraan ????
en dan liggend bewaren ( bijv in een kelder , koel en zonder licht ) en gewoon zorgen dat de kluit aarde niet uitdroogt ????
draco
 


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron