Sauromatum venosum

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Re: Sauromatum venosum

Berichtdoor Hitch op 13 feb 2016 15:07

sylvia27 schreef:Dank je wel Hitch!
haha dan ben ik er bang voor dat het daar binnen flink gaat stinken :lol:
zou ik de knollen dan misschien voor nu ook koel kunne bewaren en dan in het voorjaar uitplanten? of nu al uitplanten buiten?


Het zijn droogbloeiers wat wil zeggen dat ze de bloem vormen uit reserves die in de knol zelf zijn opgeslagen uit het groeiszeizoen van het jaar tevoren. Na het groeiseizoen valt de plant dus stil en dan drogen de wortels weg (droogseizoen in biotoop van herkomst) dus je kunt ze gewoon ergens koel leggen en in het voorjaar uitplanten. Als je ze in kuip houd moet je er wel steeds op letten nooit het centrum van de knol te begieten. Deze heeft namelijk een kuil zeg maar waar de bloem/loof uit ontspruit en hier mag geen water in blijven staan want dan gaat de knol al gauw rotten met verlies van de plant als gevolg. Dus altijd rondom de knol begieten dan.
Ze vermeerderen zich door broedbolletjes te vormen naast de moederknol en als ze bloeien ook door zaad. Ze zijn mooi zowel solitair geplant als in groep. Erg makkelijke en mooie planten.
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes

Re: Sauromatum venosum

Berichtdoor gerard250 op 28 mei 2016 13:17

Hallo

ik heb altijd wel belang bij wat zaden of broedbolletjes van deze mooie plant
Gr Gerard
Avatar gebruiker
gerard250
Bedrijven
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 12 feb 2011 17:56
Woonplaats: Vlagtwedde
1 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten