Bougainville, kan ik die zo laten overwinteren ?

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Bougainville, kan ik die zo laten overwinteren ?

Berichtdoor Terça op 09 nov 2017 15:12

hallo,
ik kreeg van iemand die er geen geschikte plaats voor heeft een flinke bougainville.
Vandaag opgehaald en staat prachtig !
De plant komt in een aanbouw met veel glas waar ik een Bio_green kachel met thermostaat heb, deze zet ik op 10 graden. Met een beetje zon loopt de temperatuur al snel op tot 14-18 graden (nu). Luchtvochtigheid is 80-100 %.
Zijn er nog tips, moet ik nog ergens rekening mee houden ?
Nu stoppen met voeding waarschijnlijk ?
Terça

0 bedankjes

Re: Bougainville, kan ik die zo laten overwinteren ?

Berichtdoor draco op 09 nov 2017 16:09

Dit lijkt me een ideale overwinteringsruimte. Tijdens de rustperiode heeft de plant geen mest nodig en waarschijnlijk weinig of geen water. De behoefte aan water is afhankelijk of de Bougainvillea al dan niet het blad houdt. Bij zon en vriezend weer daalt de luchtvochtigheid en moet je misschien af en toe water geven.
Bougainvillea hoeft niet teveel mest. Met name veel stikstof leidt tot weelderige bladgroei maar doet weinig voor de ontwikkeling van de kleurige schutbladen.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

402 bedankjes

Re: Bougainville, kan ik die zo laten overwinteren ?

Berichtdoor Terça op 09 nov 2017 20:40

Is het verlies van blad afhankelijk van de plant (ras) ? of komt dit door de omstandigheden waarin die overwinterd ?
Goede tip dat het ik bij vriezend weer op de (lucht)vochtigheid moet letten. Daar had ik niet aan gedacht bij alle winter-voorbereidingen.
Terça

0 bedankjes

Keer terug naar Exotische bloemen en planten