Gunnera Manicata bloei...

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Re: Gunnera Manicata bloei...

Berichtdoor Sjak op 03 jun 2017 21:34

.
Laatst bijgewerkt door Sjak op 03 maart 2018 10:00, in totaal 1 keer bewerkt.
Sjak
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 03 jun 2017 21:20
4 bedankjes

Re: Gunnera Manicata bloei...

Berichtdoor IQuax op 07 jun 2017 14:24

Hoi Sjak,

Als je wilt weten welke soort het is, dan is een foto van het groeipunt of een eventuele bloem het beste. Mocht die een bloem hebben, dan kan ik het je zo vertellen. Op het eerste gezicht lijk het een mooie Manicata.

Ivo
IQuax
 
Berichten: 251
Geregistreerd: 16 apr 2012 20:52
Woonplaats: Groningen
12 bedankjes

Re: Gunnera Manicata bloei...

Berichtdoor Sjak op 07 jun 2017 19:58

.
Laatst bijgewerkt door Sjak op 03 maart 2018 09:59, in totaal 1 keer bewerkt.
Sjak
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 03 jun 2017 21:20
4 bedankjes

Re: Gunnera Manicata bloei...

Berichtdoor IQuax op 08 jun 2017 11:50

Hoi Sjak,

De bovenste foto lijkt mij een Tinctoria, vanwege onder andere het vele rood in de stengels. De onderste is zeker weten een Manicata. Ik hoop dat je een grote tuin hebt, want 6 stekken van een Manicata kan binnen een paar jaar een flink oerwoud worden. Kijk maar eens op dit topic?
viewtopic.php?f=13&t=16908
daar zie je de Manicata in mijn tuin. Die begon ook als kleine stek niet al te lang geleden. Maar, met die 6 stekken heb je in ieder geval een echte Manicata bemachtigd. Op mijn topic zie je hoe die kan worden bij goede omstandigheden. Dat is nog een stukje groter dan op bovenstaande foto ;) . Veel plezier ermee!

Ivo
IQuax
 
Berichten: 251
Geregistreerd: 16 apr 2012 20:52
Woonplaats: Groningen
12 bedankjes

Re: Gunnera Manicata bloei...

Berichtdoor Tropicals op 14 mei 2019 10:52

Gaat dit onderwerp nog verder?
Vreemd dat het zomaar stopt, 2017 was het laatste bericht.
Dit forum is niet meer wat het was.
P.S: ik heb dit jaar 3 echte mega grote Gunnera Manicata stekken gekocht bij een liefhebber, ik heb de moeder plant gezien dus ik weet zeker 100% de echte.
Nou ja, mischien komt dit onderwerp weer tot leven, we gaan het zien :D
Tropicals
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 25 feb 2019 13:24
0 bedankjes

Re: Gunnera Manicata bloei...

Berichtdoor Folium op 16 mei 2019 06:09

Dag Tropical, leuk dat je de echte te pakken hebt want overal en dan bedoel ik echt overal stoppen je ze de tinctoria in handen met de verzekering dat het een manicata is compleet met plantenkaartje....
Ik wacht af tot ik een scheut van een liefhebber kan bemachtigen.
Folium
 
Berichten: 181
Geregistreerd: 21 apr 2019 19:11
Woonplaats: Kluisberg / Mont-de-l'Enclus
11 bedankjes

Re: Gunnera Manicata bloei...

Berichtdoor Tropicals op 16 mei 2019 13:40

Folium schreef:Dag Tropical, leuk dat je de echte te pakken hebt want overal en dan bedoel ik echt overal stoppen je ze de tinctoria in handen met de verzekering dat het een manicata is compleet met plantenkaartje....
Ik wacht af tot ik een scheut van een liefhebber kan bemachtigen.


ik heb 100 % de echte...
De man waar ik ze gekocht heeft mischien nog wel stekken over, maar dat weet ik niet zeker...
De stekken die ik bij hem gekocht heb waren te groot om te sturen, dus heb ik ze opgehaald, maar hij verkocht ook kleine stekken voor ik geloof 22,50 en die konden gestuurd worden via de post, ik weet alleen niet of hij ze nog heeft...
Zal ik even vragen of hij er nog wat heeft?
Tropicals
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 25 feb 2019 13:24
0 bedankjes

Re: Gunnera Manicata bloei...

Berichtdoor Folium op 16 mei 2019 22:13

Hallo Tropical, dat is heel vriendelijk maar ik hou wel hier in de buurt verder mijn ogen open , voorlopig heb ik de tinctoria die op zich ook wel een hele mooie plant is maar echt heel veel water slurpt.
Als dat een indicatie is voor de nog grotere manicata dan vraag ik me af hoeveel water die wel moet krijgen om voluit te groeien ?
Folium
 
Berichten: 181
Geregistreerd: 21 apr 2019 19:11
Woonplaats: Kluisberg / Mont-de-l'Enclus
11 bedankjes

Re: Gunnera Manicata bloei...

Berichtdoor Tropicals op 17 mei 2019 10:23

Folium schreef:Hallo Tropical, dat is heel vriendelijk maar ik hou wel hier in de buurt verder mijn ogen open , voorlopig heb ik de tinctoria die op zich ook wel een hele mooie plant is maar echt heel veel water slurpt.
Als dat een indicatie is voor de nog grotere manicata dan vraag ik me af hoeveel water die wel moet krijgen om voluit te groeien ?


Ik heb de Manicata voor het eerst, ze zeggen allemaal dat hij veel water drinkt, dus we gaan het meemaken.
Ik heb er nu 2 in de volle grond en geef ze elke dag water, omdat ze pas afgestoken zijn van de moederplant.
De aller grootste stek ga ik de eerste week van juni ophalen, ik moet er ook 320 km voor rijden, tja het is zoals het is.
Tropicals
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 25 feb 2019 13:24
0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten