Ik heb jullie hulp nodig

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Ik heb jullie hulp nodig

Berichtdoor MediaTechnoloog op 20 sep 2016 14:58

Hallo mijn naam is Kelvin ik ben een 2e jaars student op de hogeschool Rotterdam. Momenteel ben ik bezig met een project waarbij technologie en natuur dichter bij elkaar moeten komen. Momenteel zijn mijn projectgroep en ik op het idee gekomen om te gaan werken met Hydroponics. Dit is het gebruik van water en mineralen in plaats van aarde om planten te verbouwen. Hierdoor verbruik je minder water en kun je veel gezonder, sneller en zuiniger je planten groeien (Zie https://en.wikipedia.org/wiki/Hydroponics). Wij willen hardware (bepaalde sensoren) toevoegen zodat consumenten hun planten beter bij kunnen houden. Zouden jullie geinteresseerd zijn om zo’n product aan te schaffen, en hoeveel zouden jullie hiervoor over hebben. Alle hulp/tips zijn allemaal welkom, ook ideen hoe we ons concept kunnen uitbreiden.

Met vriendelijke groet,

Kelvin
MediaTechnoloog
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 20 sep 2016 14:54
0 bedankjes

Re: Ik heb jullie hulp nodig

Berichtdoor Alexander op 07 okt 2016 17:29

Dit is wat je zou moeten toepassen.

http://www.verticalgardenpatrickblanc.com/

Alexander
Alexander
 
Berichten: 872
Geregistreerd: 16 jun 2011 16:45
Woonplaats: Leidschendam, Nederland
33 bedankjes

Re: Ik heb jullie hulp nodig

Berichtdoor M.altispinosus op 08 okt 2016 09:28

Hoi Kelvin,

In de aquarium wereld bestaan zulke meet en regel systemen al een ruime tijd en worden ook veelvuldig zelfbouw projecten gestart. Ph, temp, PH, licht, automatisch waterverversen, toevoegen meststoffen, overloop beveiliging, etc alles is mogelijk. (neem eens een kijkje op aquaforum.nl) Er staat daar diverse zelfbouw projecten incl programeer taal voor pic's en arduino's