Ik heb jullie hulp nodig

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Ik heb jullie hulp nodig

Berichtdoor MediaTechnoloog op 20 sep 2016 14:58

Hallo mijn naam is Kelvin ik ben een 2e jaars student op de hogeschool Rotterdam. Momenteel ben ik bezig met een project waarbij technologie en natuur dichter bij elkaar moeten komen. Momenteel zijn mijn projectgroep en ik op het idee gekomen om te gaan werken met Hydroponics. Dit is het gebruik van water en mineralen in plaats van aarde om planten te verbouwen. Hierdoor verbruik je minder water en kun je veel gezonder, sneller en zuiniger je planten groeien (Zie https://en.wikipedia.org/wiki/Hydroponics). Wij willen hardware (bepaalde sensoren) toevoegen zodat consumenten hun planten beter bij kunnen houden. Zouden jullie geinteresseerd zijn om zo’n product aan te schaffen, en hoeveel zouden jullie hiervoor over hebben. Alle hulp/tips zijn allemaal welkom, ook ideen hoe we ons concept kunnen uitbreiden.

Met vriendelijke groet,

Kelvin
MediaTechnoloog
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 20 sep 2016 14:54
0 bedankjes

Re: Ik heb jullie hulp nodig

Berichtdoor Alexander op 07 okt 2016 17:29

Dit is wat je zou moeten toepassen.

http://www.verticalgardenpatrickblanc.com/

Alexander
Alexander
 
Berichten: 872
Geregistreerd: 16 jun 2011 16:45
Woonplaats: Leidschendam, Nederland
33 bedankjes

Re: Ik heb jullie hulp nodig

Berichtdoor M.altispinosus op 08 okt 2016 09:28

Hoi Kelvin,

In de aquarium wereld bestaan zulke meet en regel systemen al een ruime tijd en worden ook veelvuldig zelfbouw projecten gestart. Ph, temp, PH, licht, automatisch waterverversen, toevoegen meststoffen, overloop beveiliging, etc alles is mogelijk. (neem eens een kijkje op aquaforum.nl) Er staat daar diverse zelfbouw projecten incl programeer taal voor pic's en arduino's

Het enige wat eigenlijk nog niet gemeten wordt en wat in mijn ogen interessante waardes zijn om te meten zijn de NPK waardes. Zulke sensoren zijn er wel maar kosten een aardige duit.

Om de planten te laten groeien voegen veel aquarianen kaliumnitraat en kaliumfosfaat toe en meten deze waardes (nitraat en fosfaat) net als ik met een druppel test. Om vervolgens handmatig de stock oplossing toe te voegen. Als je dit geautomatiseerd krijg ben ik persoonlijk wel geïnteresseerd ;)
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: Ik heb jullie hulp nodig

Berichtdoor Carlo op 08 okt 2016 11:11

Kelvin, ga eens rondkijken op het forum van chillipeper.nl
Daar wordt erg veel geexperimenteerd met dergelijke dingen. Althans vele malen meer dan op palmvrienden.
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten