bladproblemen plumeria rubra

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

bladproblemen plumeria rubra

Berichtdoor Frederic op 20 sep 2017 21:46

Beste,

Ik heb mij deze zomer een plumeria rubra aangeschaft en deze staat binnen op een zonnige plaats.
Maar ik heb de indruk dat alle bladeren dof grijsachtig beginnen worden.
Wat kan het probleem zijn? ( zie foto's)

Alvast bedankt

IMG_7086.JPG
IMG_7086.JPG (53.21 KiB) 2445 keer bekeken

IMG_7087.JPG
IMG_7087.JPG (48.17 KiB) 2445 keer bekeken

IMG_7088.JPG
IMG_7088.JPG (53.32 KiB) 2445 keer bekeken
Frederic
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 09 aug 2015 11:07
2 bedankjes

Re: bladproblemen plumeria rubra

Berichtdoor Hansvdb op 21 sep 2017 16:56

Vrijwel zeker een spintaantasting. Kijk aan de onderkant van de bladeren dan zie je daar heel kleine spinnetjes, geel met een zwart vlekje. Plumeria is gevoelig voor spint, in het bijzonder als het om een droge omgeving gaat, zoals binnen.
Spint kan bestreden worden met een middel op basis van vetzuren (zeep), maar echt weg krijgen als de plant binnen blijft staan is zo goed als on mogelijk. Insecticiden voor bladluizen werken niet bij spint omdat het geen insecten zijn.

Het beste is om nu alle bladeren af te nemen met een vochtige doek en vervolgens de plant elke dag te nevelen met een plantenspuit. Spint houdt niet van vocht. Je zou de plant nu nog een paar weken buiten kunnen zetten, dan verdwijnt de spint grotendeels. Als je hem straks voor de winter weer binnen zet is het zo weer terug.
Hansvdb
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 02 apr 2017 16:42
20 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Petert en 12 gasten