Mina lobata in Albizia

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Mina lobata in Albizia

Berichtdoor Maurice op 13 mei 2018 12:36

Ik heb een Mina lobata (Spaanse vlag) gekocht en zou deze klimplant onderaan mijn Albizia willen zetten. Weet iemand of het kwaad kan om deze hierin te laten klimmen?
Avatar gebruiker
Maurice
 
Berichten: 321
Geregistreerd: 27 okt 2010 16:44
Woonplaats: Sommelsdijk
12 bedankjes

Re: Mina lobata in Albizia

Berichtdoor draco op 14 mei 2018 01:05

Als Mina niet gaat overheersen en de groei zich beperkt tot het niet bebladerde deel van de Albizia stam, lijkt het me geen probleem. Ik neem aan dat deze klimmer niet winterhard is.
Laatst bijgewerkt door draco op 15 mei 2018 00:57, in totaal 1 keer bewerkt.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Mina lobata in Albizia

Berichtdoor jaak op 14 mei 2018 21:18

Spaanse vlag ( Mina Lobata ) is éénjarig en word een goede 3 meter hoog , enkele jaren geleden had ik een klimrek een meter of 2 van mijn Albizia(stam) staan en daar groeide ook een Spaanse vlag op en rond , uiteindelijk heeft die dan ook de laagste takken van de Albizia bereikt waar die rond groeide wat geen probleem gaf.

Groeten , Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
Avatar gebruiker
jaak
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 28 jul 2009 13:54
Woonplaats: Temse Oost-Vlaanderen
156 bedankjes

Re: Mina lobata in Albizia

Berichtdoor Maurice op 14 mei 2018 21:25

Mooi, dan heeft ie z’n plekkie gevonden. Thx.
Avatar gebruiker
Maurice
 
Berichten: 321
Geregistreerd: 27 okt 2010 16:44
Woonplaats: Sommelsdijk
12 bedankjes

Re: Mina lobata in Albizia

Berichtdoor draco op 15 mei 2018 01:06

jaak schreef: Spaanse vlag ( Mina Lobata ) is éénjarig...


Ipomoea lobata (synoniem Mina lobata klimaatzone 8) is een kortlevende vaste plant die hier doorgaans als éénjarige wordt gekweekt.

p.s. Latijnse soortnamen worden met een kleine letter geschreven :mrgreen:, Nederlandse plantennamen schrijf je eveneens met een kleine letter behalve in specifieke gevallen zoals hier 'Spaanse vlag'. Dus ook 'Duitse pijp' - Aristolochia macrophylla, zeer geschikt om een lelijke muur te verhullen.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Mina lobata in Albizia

Berichtdoor jaak op 15 mei 2018 12:01

bedankt voor de leerrijke les draco :D daar sla ik alles nog wel eens door elkaar maar ik ga er zeker op proberen letten 8-)

Groeten , Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
Avatar gebruiker
jaak
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 28 jul 2009 13:54
Woonplaats: Temse Oost-Vlaanderen
156 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten