pups Lasiocarpa

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

pups Lasiocarpa

Berichtdoor bjornobo op 13 jun 2018 16:31

Zojuist 5 van de 20 pups afgesneden van de moederplant. Ik hoopte en verwachte dat deze pups wortels hadden (ze waren al 65cm hoog), maar dat blijkt niet zo te zijn. Ik heb ze in vochtige aarde warm staan in huis, gaat dat iets doen zonder wortels of is dat kansloos?
Avatar gebruiker
bjornobo
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 06 mei 2010 17:54
Woonplaats: Den Bosch
21 bedankjes

Re: pups Lasiocarpa

Berichtdoor hanscazan op 13 jun 2018 16:52

Als ze nat genoeg in de aarde staan komt het goed. Kijk altijd of je aan de onderkant een "hard" stuk hebt of al door het blad gestoken hebt (dan zie je groei naar onderen ipv naar boven. Ik heb bij Rob vorig jaar er ook 1 meegekregen, deed niets tot een paar weken geleden, het rhizoom plopte er 1 nieuwe uit maar de stek is uiteindelijk dood gegaan. De nieuwe stekken van dit jaar hadden idd allemaal wortels en dus snel aangeslagen. Anders is het een lange weg maar niet kansloos dus.
zal eens kijken voor een paar foto's vanavond :thumb_up:
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: pups Lasiocarpa

Berichtdoor hoekievld op 13 jun 2018 16:57

Zonder wortels word het moeilijk maar kan me herinneren dat ik het ook eens heb gehad, dat hij het toch ging doen.

Fingers crossed
hoekievld
 
Berichten: 403
Geregistreerd: 03 maart 2016 17:01
Woonplaats: Vlaardingen
37 bedankjes

Re: pups Lasiocarpa

Berichtdoor bjornobo op 13 jun 2018 18:26

Is stekpoeder aan te raden?
Avatar gebruiker
bjornobo
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 06 mei 2010 17:54
Woonplaats: Den Bosch
21 bedankjes

Re: pups Lasiocarpa

Berichtdoor hanscazan op 13 jun 2018 21:34

Niets is onmogelijk, ik trok een dwarf zonder wortels op water weer tot leven met wortels. Proces is echter veel langer en de nieuwe pups waren er eerder dan het "experiment".
Zo ook wéér met de lasio carpa nu. Alle pups af gestoken geen wortels en nieuwe pups 8stuks inmiddels groter en met wortels tov de slecht afgestoken.
Maw is leuk proberen maar na deze keer pleur je ze gewoon de prullenbak in de volgende keer.
Dus gewoon proberen, doen we hier allemaal
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten