Fuchsia

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Fuchsia

Berichtdoor Hitch op 14 jan 2019 13:22

Ik heb enkele Fuchsia's staan die ieder jaar opnieuw opkomen (volle grond). Wat me telkens tegenvalt zijn de kleine bloemen. Ik heb ooit een Fuchsia gehad die zelfs een stammetje had en zo'n metertje groot is geworden. Deze had grote, dikke bloemen maar was niet winterhard. Bestaat er ook een winterharde soort met zo groot mogelijke bloemen?
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes

Re: Fuchsia

Berichtdoor draco op 14 jan 2019 13:36

Voor zover mij bekend zijn alle variëteiten winterharde Fuchsia's afgeleid van F. magellanica.
zie ook https://davesgarden.com/sitewidesearch. ... uchsia%27s ('Double Otto')
Laatst bijgewerkt door draco op 14 jan 2019 17:28, in totaal 2 keer bewerkt.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6744
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
683 bedankjes

Re: Fuchsia

Berichtdoor Hitch op 14 jan 2019 13:37

Jammer genoeg dus allemaal met kleine bloemen.
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes

Re: Fuchsia

Berichtdoor draco op 14 jan 2019 17:31

Fuchsia magellanica in volle bloei is toch prachtig ondanks de bescheiden bloemen. Omdat de plant bovengronds meestal bevriest, duurt het hier meestal erg lang voordat er weer bloei is.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6744
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
683 bedankjes

Re: Fuchsia

Berichtdoor StefanH op 20 jan 2019 00:14

Er zijn weldegelijk winterharde grootbloemige fuchsia's. Zie: https://www.juliavoskuil.nl/wp-content/uploads/TvE-49-pag-1.pdf. Persoonlijk vind ik Fuchsia 'Delta Sarah' erg mooi.
Groeten,
Stefan
StefanH
 
Berichten: 287
Geregistreerd: 05 feb 2013 14:37
28 bedankjes

Re: Fuchsia

Berichtdoor batdah op 31 jan 2019 03:53

Als je ze wat dieper plant zijn er veel meer grootbloemige cultivars winterhard dan je op het eerste gezicht zou denken, ik had in Nederland vele cultivars op 20 cm diepte geplant welke toch langer dan 10 jaar de winters overleefden en in de zomer goed teruggroeiden. Dat waren overblijvers uit de bloembakken welke ik in het voorjaar wilde vervangen welke na de winter toch nog in leven bleken . Die 2 jarige struiken had ik toen op 20 cm diepte geplant en bleven jaarlijks terugkomen. Oa Dollarprinzessin, Marcus’ graham, Beacon pink, Beacon en Whiteknights pearl en Whiteknights blush. En met hulp van een dikke laag blad of stalmest is er veel mogelijk. Die planten had ik op mijn volkstuin staan op open terrein. Vaak was de zon en de droogte de grootste vijand.
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten