`Asplenium nidus

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

`Asplenium nidus

Berichtdoor homer op 28 jan 2019 13:23

Ik ben deze winter achter gekomen dat de Asplenium(en nee niet de tuin variant) best wel een paar graden vorst kunnen verdragen, ik heb van de zomer een paar planten buiten gezet omdat ik ze ik de kamer zat was en nu schept mijn verbazing dat ze er nog net zo fris bijstaan als voor de vorst.Het is tot nu toe nog niet heel koud geweest hier ( de bananen staan ook nog fier rechtop ) maar -5 toch al snel, heeft iemand ook ervaring met deze varen buiten?
homer
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 04 feb 2013 16:40
Woonplaats: rotterdam
24 bedankjes

Re: `Asplenium nidus

Berichtdoor draco op 28 jan 2019 15:32

Asplenium nidus is een tropische varen. De soorten die hier soms onder deze verkeerde benaming worden aangeboden komen uit gematigder streken. Het meest aangeboden worden Asplenium antiquum in diverse varianten en soms Asplenium australasicum. Die verdragen lagere temperaturen maar zijn zeker niet betrouwbaar winterhard. In een vorstvrije ruimte houden ze wel stand.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6744
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
683 bedankjes

Re: `Asplenium nidus

Berichtdoor homer op 29 jan 2019 19:43

bedankt , ik weet alleen wat er op het kaartje stond het zo,n nieuw soort met die tot een punt uitlopend blad wel echt een nest varen.

ik weet alleen dat ze er nog super mooi uit zien tot nu toe,
homer
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 04 feb 2013 16:40
Woonplaats: rotterdam
24 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten