Clivia potgrond

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Clivia potgrond

Berichtdoor Rudolf57 op 31 jul 2019 21:57

Goedenavond,

Ik ben al geruime tijd op zoek naar potgrond voor een clivia maar helaas kan ik maar één soort vinden en deze is moeilijk verkrijgbaar. Nu is mijn vraag, kan iemand mij vertellen welk potgrond ik het beste kan gebruiken?

Alvast mijn hartelijke dank.
Rudy
Rudolf57
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 31 jul 2019 19:37
0 bedankjes

Re: Clivia potgrond

Berichtdoor batdah op 01 aug 2019 07:18

Deze plant groeit prima in een mengsel met klei wat toch niet te zwaar is...je zou daar geraniumgrond of kuipplantengrond (beiden bevatten klei/leem)voor kunnen gebruiken maar deze plant groeit net zo goed in universele potgrond...

Belangrijk is dat je het substraat niet te vast aandrukt want de vlezige wortels zijn zo rot...deze plant kan overigens jaren in dezelfde pot blijven staan verpotten doe je dus beter niet jaarlijks.ga je verpotten haal dan al het oude substraat tussen de wortels vandaan en haal alle dode wortels weg..kort geen wortels in want die gaan beslist rotten...
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Clivia potgrond

Berichtdoor Rudolf57 op 01 aug 2019 10:05

Allereerst bedankt voor deze geweldige informatie!

De reden van mijn vraagstelling is dat wij een clivia hebben van ruim 60 jaar oud, deze gaat nu scheef in de pot staan omdat het lijkt of de potgrond aan het inklinken is.

Groetjes,
Rudy
Rudolf57
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 31 jul 2019 19:37
0 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten