Blad bevroren agapanthus

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Blad bevroren agapanthus

Berichtdoor Herman op 03 apr 2020 19:59

Deze week,hebik toch effe niet opgelet, en dat na 30 jaar. :cry:
Ik had mijn kuipplanten vorige week zaterdag buiten op zijn plaats gezet, ook mn bladhoudende agapanthus. Na de nachtvorst van dinsdag j.l. Is het blad volkomen bevroren. Het ziet er echt niet meer uit. Nu kan ik 2 dingen doen, het blad er af knippen en flink wat koemest geven maar dan ben ik bang dat hij volgend jaar geen bloemen aan maakt. Of zolang laten zitten zodat t blad afsterft en dan t blad verwijderen. Wie kan mijn raad geven.
Avatar gebruiker
Herman
 
Berichten: 548
Geregistreerd: 11 dec 2012 21:21
Woonplaats: Wanssum
30 bedankjes

Re: Blad bevroren agapanthus

Berichtdoor Bizzz-R op 03 apr 2020 20:02

Laten zitten totdat het volledig afgestorven is. De plant onttrekt nog voeding aan de bladeren. Belangrijk voor nieuwe groei.
Avatar gebruiker
Bizzz-R
 
Berichten: 208
Geregistreerd: 10 dec 2012 10:30
31 bedankjes

Re: Blad bevroren agapanthus

Berichtdoor Dennis_S op 04 apr 2020 10:57

Ja, ik zou er ook niets aan doen. Zo meteen als het blad echt verdroogd is (of als het nu snot is mag het ook nu) verwijderen en gewoon weer aan de groei brengen. Het zou me verbazen als dit de bloei beïnvloedt. Ook in de regionen van herkomst komt dit namelijk voor. Wacht nog met mesten tot het moment wanneer je dit normaliter zou doen, in ieder geval pas als je weer blad ziet komen. Maar terughoudend blijven, niet nu meer gaan mesten dan anders, anders krijg je wellicht meer blad dan bloemen. In de vlezige wortels zit meer dan genoeg reserve om weer goed uit te lopen, don't worry!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Blad bevroren agapanthus

Berichtdoor Herman op 04 apr 2020 18:39

Thx Denis en Bizzz
Avatar gebruiker
Herman
 
Berichten: 548
Geregistreerd: 11 dec 2012 21:21
Woonplaats: Wanssum
30 bedankjes

Re: Blad bevroren agapanthus

Berichtdoor dananellen op 10 apr 2020 16:06

waarom niet, dat is naar mijn mening best goed
dananellen
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 07 apr 2020 20:47
0 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten