Late bloei ipomoea indica.

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Late bloei ipomoea indica.

Berichtdoor alex1994 op 09 nov 2021 21:47

Hoe hebben jullie Ipomoea's er dit jaar bij gestaan?
Ik heb met veel moeite er 1 weten te bemachtigen in mei via marktplaats.
Echter kwam hij pas eind september tot bloei. Dat komt vast door de relatief koude zomer. De groei daarentegen was explosief!!!!! Ranken van 5-6 meter binnen 2 maanden lijkt me vrij lang....

Hij staat bij mij in een grote pot. Vorige week heb ik hem dan ook al de kas in gelopen waar hij gaat overwinteren.

Wat is jullie ervaring? Komt hij sneller in bloei in de volle grond? maakt het uit of je al oudere planten hebt of eenjarige planten? Veel zon en warmte zal hem inderdaad ook goed doen....
Ik heb hem al een meststof gegeven met een extra hoog kaliumgehalte.


PS. Ik heb erg veel stekken genomen. Voor geïnteresseerden heb ik er nog wat over. 1 stek is genoeg om een zeer grote plant te worden binnen een paar maanden. Stuur dan even een PM.
Avatar gebruiker
alex1994
 
Berichten: 178
Geregistreerd: 31 aug 2015 09:07
15 bedankjes

Re: Late bloei ipomoea indica.

Berichtdoor batdah op 21 nov 2021 00:45

Deze plant bloeit hier het grootste deel van het jaar (half Portugal is zo ongeveer overwoekerd door deze invasieve plant) als het echt gaat vriezen dan stopt de bloei hier pas!
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Late bloei ipomoea indica.

Berichtdoor alex1994 op 28 nov 2021 22:44

Bij mij binnen onder de led lamp bloeien de paar weken oude stekken ook al :lol:
Maar met de koude hollandse zomer zijn ze meestal niet zo blij.
Avatar gebruiker
alex1994
 
Berichten: 178
Geregistreerd: 31 aug 2015 09:07
15 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten