Japans hoefblad nishiki buki

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Japans hoefblad nishiki buki

Berichtdoor Roger op 09 jun 2022 20:50

Weet iemand hoe ik deze plant uit mijn tuin krijg? heb deze vorig jaar geplant en wist helaas niet dat het een woekerplant is :? . Er vormen zich steeds weer nieuwe wortels ben bang dat hij door de hele tuin gaat wandelen als ik nu geen actie onderneem. Weet iemand raad? :thai:
Avatar gebruiker
Roger
 
Berichten: 220
Geregistreerd: 09 aug 2011 21:33
8 bedankjes

Re: Japans hoefblad nishiki buki

Berichtdoor de Haan op 13 jun 2022 21:59

Wieden, wieden ,wieden en dan ga je wieden.
Zo moet het volgens mij wel lukken.
de Haan
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 01 jan 2013 01:42
Woonplaats: Emst
39 bedankjes

Re: Japans hoefblad nishiki buki

Berichtdoor Roger op 14 jun 2022 20:33

Ja daar ben ik volop mee bezig nou ja wortels uitgraven dan, gaan toch nog diep de wortels 30 a 40cm schat ik in, een klein stukje wortel van 1a2cm kan weer uitlopen . Heb deze plant begin vorig jaar gekocht bij een tuincentrum in de buurt van Groningen stond geen naam bij de plant en de verkoper heeft mij helaas ook niet geïnformeerd over deze woekerraar, eind vorig jaar maar snel verwijderd uit de tuin. Dus nu maar hopen dat ik er niet teveel last van ga krijgen ben benieuwd.
Avatar gebruiker
Roger
 
Berichten: 220
Geregistreerd: 09 aug 2011 21:33
8 bedankjes

Re: Japans hoefblad nishiki buki

Berichtdoor tankton op 14 jun 2022 20:59

Vaak hoef je niet perse de wortels te verwijderen, constant kapot maaien tot de grond is meestal voldoende om iets uiteindelijk uit te putten. Duurt langer is maar minder zwaar.

Al moet ik toegeven geen ervaring te hebben met Japans hoefblad
We are here to care for the garden
tankton
 
Berichten: 503
Geregistreerd: 11 okt 2021 10:45
37 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten