twee sheffleras gekocht,

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

twee sheffleras gekocht,

Berichtdoor trabbart op 11 jun 2022 20:38

kheb een week of drie terug een shefflera taiwania uitgeplant en deze groeit zo mooi uit, ben er helemaal gek op. heel mooi stevig dik blad , glanst in tzonnetje, schijnt heel makkellijk te stekken te zijn , zelfs een blad kan je al stekken, kheb dus wel al twee bladeren opgeofferd als stekjes. staat heel beschut tegen een warme muur, groeit als kool . de tweede taiwania staat in een vriendin haar tuin, ook heel ingesloten en op een warme plek. maar deze was een beetje een zwakkere plant van in tbegin, hopelijk komt deze erdoor.

intussen ook een Schefflera Rhododendrifolia in bestelling vanuit frankrijk, zijn erg erg moeilijk te vinden Deze heeft een heel mooi gelijkaardig maar wel een getand blad en is ook goed winterhard. volgens sommige verhalen zelfs nog beter dan taiwania. het voordeel is dat je snel stekken kan nemen als backup die je dan als kamerplant overwinterd want deze is al aan de dure kant om te verspelen. kheb er ook lang mee in back order gestaan, is dus niet makkelijk te vinden. ik vond em bij "a l'ombre des figuiers" . is nu eindelijk in voorraad.

Afbeelding



SCHEFFLERA RHODODENDRIFOLIA
trabbart
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 01 jul 2020 15:43
Woonplaats: Lede
3 bedankjes

Re: twee sheffleras gekocht,

Berichtdoor Lieven op 13 jun 2022 09:57

Bedankt voor de tip,

ik ben je gevolgd...

Benieuwd wat ik krijg toegezonden!

Mvg, Lieven
Lieven
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 26 jul 2013 11:20
Woonplaats: Oostham
50 bedankjes

Re: twee sheffleras gekocht,

Berichtdoor Joey1973 op 13 jun 2022 15:25

Mooie plant, ik zag hem ook al bij a l'ombre des figuiers voorbij komen, maar ik vind ze vrij prijzig. Zet me maar vast in de wachtrij voor je eerste stekje :D
Joey1973
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 13 sep 2018 11:52
0 bedankjes

Re: twee sheffleras gekocht,

Berichtdoor trabbart op 13 jun 2022 18:53

Lieven schreef:Bedankt voor de tip,

ik ben je gevolgd...

Benieuwd wat ik krijg toegezonden!

Mvg, Lieven


De mijne is onderweg, kben ook benieuwd.

kheb ook een 40 tal zaadjes opgepot van S. Taiwania . wie weet lukken er enkele. ze schijnen niet zo makkelijk te zijn als zaailing, snel stengelrot , slakkenmagneet, moeilijk kiemen, lang klein en zwak blijven. en ze gaan dood als je ze samen zaait en wil verpotten , dus elk in zen potje zaaien.
trabbart
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 01 jul 2020 15:43
Woonplaats: Lede
3 bedankjes

Re: twee sheffleras gekocht,

Berichtdoor trabbart op 13 jun 2022 18:58

Joey1973 schreef:Mooie plant, ik zag hem ook al bij a l'ombre des figuiers voorbij komen, maar ik vind ze vrij prijzig. Zet me maar vast in de wachtrij voor je eerste stekje :D


kdenk dat stekken nemen (in de lente) vrij makkelijk gaat lukken, veel makkelijker dan zaaien. kheb hier twee bladeren in een glas water staan en die blijven goed fris. kdenk dat een kopstek heel vlot gaat wortelen op een warme lichte plek , een vensterbank of zo. in de donkere periodes zou ik er niet aan beginnen, dat lukt mij met bijna geen enkele kamerplant hier, late lente is ideaal.
trabbart
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 01 jul 2020 15:43
Woonplaats: Lede
3 bedankjes

Re: twee sheffleras gekocht,

Berichtdoor trabbart op 16 jun 2022 20:00

De Rhododendrifolia is geleverd, 35cm hoogte zonder pot , het is qua structuur een meer open en opgaand type. de taiwania maakt meer zijtakken, het blad is grover , minder glanzend . mooie plant, nog geen idee waar ik em kwijt kan want dit plantje kan groot worden , , de tuin begint te klein te worden, :(
trabbart
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 01 jul 2020 15:43
Woonplaats: Lede
3 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten