aristolochia problemen

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

aristolochia problemen

Berichtdoor davea op 05 jul 2009 21:35

Ik kweek nu al 3 jaar Aristolochia's ( met name de Elegans ) beginners soort.

Deze plant begon opeens bruine puntjes te vertonen op het blad. De bladeren werden kleiner en kleiner en lichtgroen en bijna transparant. uiteindelijk vouwden de kleine bladeden nieteens meer uit en stopte de groei. Het viel mij op dat alsi ik hem afknipte, hij onderaan weer begon met groeien met GEZOND blad, maar na 2 bladeren werd het weer slechter.

Nu kocht ik via Ebay maar eens een nieuwe plant, en wat mij verbaasde was dat deze plant al 2 lichtgroen/gele blaadjes bevatte. Na het opkweken van de plant kreeg ik weer hetzelfde probleem.

Nu zelf wat zaden opgekweekt van de elegans, want ik durf mijn bijzondere soorten nu niet te verspillen. De plant die momenteel staat bevatte dus gezonde donkergroene bladeren, maar naarmate de groei vordert, worden de bladeren kleiner, lichter van kleur/gelig en bijna transparant met hier en daar donkergekleurde adreren.



Verschillende dingen al geprobeerd. koemest gegeven, regenwater/gedestilleerd, raam op het zuiden en oosten. sproeien voor vochtigheid met eventuele bladvoeding.

Wat ik dus probeer, het probleem komt terug. Ook bij net opgekweekte planten. Dit terwijl ik in mijn vorige huis in Schiedam de planten op kon kweken zonder problemen, dat ik er zelfs soms een paar moest weggeven omdat er teveel en te grote planten waren. Wie weet wat het probleem is? ik heb een foto gemaakt van de zojuist opgekweekte plant. op deze foto zie je dus onderaan nog de donkere gezonde bladeren zitten. Deze worden naarmate de groei naar boven steeds kleiner en bijna geel en klein beetje doorzichting. Uiteindelijke ontvouwen de laatste bladeren zich niet meer en staat alles stil
Foto0081_1.jpg
de foto van 1 van de planten die nu nog in leven is
Foto0081_1.jpg (42.67 KiB) 1966 keer bekeken


Hopelijk dat iemand weet wat hier gaande is.
It may take years, it may take hours.
But sooner or later, we all push up flowers.
davea
 
Berichten: 322
Geregistreerd: 05 jul 2009 21:24
Woonplaats: Schiedam
2 bedankjes

Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten