Stratiolaelaps scimitus / roofmijten binnen?

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Stratiolaelaps scimitus / roofmijten binnen?

Berichtdoor Palmpadre op 05 jan 2018 14:56

In mijn groeiende palmencollectie met voornamelijk zaailingen heb ik last van varenrouwmuggen. Nou heb ik al 2 keer gebruik gemaakt van nematoden, in 2 maanden, maar helaas zijn de muggen weer helemaal terug. Stofzuigen, vangplaten, heb ik ook al geprobeerd, maar dat drukt alleen de populatie. Ik heb net 10.000 Stratiolaelaps scimitus/Dutchies/Hypoaspis miles (allemaal hetzelfde beestje) besteld, maar vraag me toch iets af. Ik wil ze binnen inzetten, maar kan nergens vinden of deze roofmijten ook mensen bijten/aanvallen. Het lijkt me wel handig om zeker te weten dat we niet eindigen met een mijtenplaag. :D Heeft iemand daar ervaring mee of weet er iets van? Ik kan die info echt slecht vinden.
Palmpadre
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 21 jul 2017 22:24
0 bedankjes

Re: Stratiolaelaps scimitus / roofmijten binnen?

Berichtdoor Palmpadre op 16 jan 2018 18:07

Ok, het was natuurlijk ook een hele specifieke vraag, dus niet zo gek dat er geen antwoord kwam. Maar, bij deze een update. De roofmijten zijn veilig en wel aangekomen, ze lopen driftig over de potgrond en ik heb het idee dat er meer bij komen. We hebben nog geen last van ze gehad, ze lijken zich echt te houden aan de pot!
Palmpadre
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 21 jul 2017 22:24
0 bedankjes

Re: Stratiolaelaps scimitus / roofmijten binnen?

Berichtdoor pevano op 17 jan 2018 18:09

Totaal ongevaarlijk voor mensen. Ze blijven in de grond en de populatie zal zich aanpassen naar de hoeveelheid voedsel die er voor ze is. Zijn hele goede bestrijders van de varenrouwmuglarves.
Avatar gebruiker
pevano
 
Berichten: 353
Geregistreerd: 21 dec 2010 22:26
Woonplaats: hoek van holland
39 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten