Wat is er mis met mijn Dypsis Decaryi ?

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Wat is er mis met mijn Dypsis Decaryi ?

Berichtdoor arlette op 08 dec 2016 17:00

De stammen van mijn 2 Dypsis Decaryi's, eind augustus aangekocht zijn volledig bedekt met bruine schilfers, of beestjes, geen idee vanwaar dit komt en wat dit is. Heb ze al eens volledig afgespoten maar krijg dit niet helemaal weg.

de stengels bij de nieuwe bladeren die zich vormen zitten volledig onder en zijn eerder geel dan groen van kleur.

Kan iemand mij zeggen wat dit zou kunnen zijn en mij helpen om dit te verhelpen ?

Alvast bedankt,

mvg

Arlette

Afbeelding
Avatar gebruiker
arlette
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 05 okt 2012 16:02
Woonplaats: Ninove ( België )
14 bedankjes

Re: Wat is er mis met mijn Dypsis Decaryi ?

Berichtdoor arlette op 08 dec 2016 17:03

Dysis Decaryi 003
Afbeelding

Dysis Decaryi 005
Afbeelding
Avatar gebruiker
arlette
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 05 okt 2012 16:02
Woonplaats: Ninove ( België )
14 bedankjes

Re: Wat is er mis met mijn Dypsis Decaryi ?

Berichtdoor palmgek op 08 dec 2016 18:32

Volkomen normaal Arlette!

De bruine beharing is juist het mooie van deze soort. In vakjargon wordt dit ookwel tomentum genoemd.

Ook het nu nog vrij licht gekleurde nieuwe blad is een normaal verschijnsel bij deze soort. Na verloop van tijd verkleurt dit naar grijs groen.
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3680
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Wat is er mis met mijn Dypsis Decaryi ?

Berichtdoor arlette op 08 dec 2016 18:52

Oef, Hartelijk dank Richard voor dit goede nieuws, was al bang dat dit een soort aantasting of ziekte was van deze prachtige planten.

Ook bedankt voor je vlugge reactie, heb deze nog niet zo lang en nu dat deze binnen staat controleer ik deze af en toe eens en heb dit nu pas onlangs opgemerkt..

Sorry voor de liggende foto's maar ik kan deze niet recht plaatsen op dit forum, ook al heb ik deze met photo Uploader geplaatst.

grtjes

Arlette.
Avatar gebruiker
arlette
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 05 okt 2012 16:02
Woonplaats: Ninove ( België )
14 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten