Musa stervende en spint

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Musa stervende en spint

Berichtdoor FrankW op 15 apr 2017 14:39

Hoi!

Ik heb een "musa tropicana", wat denk ik een super dwarf cavendish is. Deze staat binnen voor het raam aan de westkant. Nou stagneerde de groei aan het begin van de winter maar stierven er nog niet echt veel bladeren af. Vorig jaar waren het er meer. Eind van de winter echter begonnen de pups aardig te groeien en begon de moederplant als een malle af te sterven. Ik besloot dus ook maar te verpotten, eerder dan ik eigenlijk van plan was. Pups er afgesneden en een grotere pot. Ik denk dat ik na het potten teveel water heb gegeven. In ieder geval stierf de plant nog harder af nadat de pups weg waren. Een week of 3 later schoten er ineens 5 pups omhoog (het waren er voor verpotten 3). Moederplant is nog aan het sterven. Zojuist heb ik spint ontdekt op de moederplant, maar nog niet op de 5 pups die er onder groeien. Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Is het een idee om de toch al stervende moederplant af te snijden en de pups door te laten gaan? Het rizoom zal denk ik nog prima zijn aangezien de pups omhoog blijven schieten. Moederplant heeft trouwens niet gebloeid.

Mvg,

Een ietwat paniekerige Frank
FrankW
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 05 jun 2014 17:53
1 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten