Groene Colocasia Pink China

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Groene Colocasia Pink China

Berichtdoor M.altispinosus op 04 jun 2017 09:18

Ik heb vorig jaar 2 Colocasia Pink china's in de volle grond gezet. Van de enkele uitlopers die er van afkwamen heb ik er eentje in de huiskamer kunnen overwinteren/overleven. (twee kleine bladeren in het midden van de foto) De 2 moeder planten hebben onder een dikke laag boomschors overwintert.
Afbeelding

Bij de moederplanten schiet nu de een na de andere pup omhoog, waar ik erg blij mee ben :D Echter zit er bij de pups nu een vreemde eend tussen.
Afbeelding

Eerst zag ik een enkel volledig groen blaadje verschijnen (rechtsonder) en dacht ik dat de roze bladsteel en nerven nog zouden komen. Nu zich het tweede blad ontrolt zie ik nog steeds geen roze, terwijl dit bij alle andere nieuwe uitlopers wel het geval is.
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: Groene Colocasia Pink China

Berichtdoor Plantlife op 04 jun 2017 14:54

Waarschijnlijk heeft er ooit een heel klein knolletje of stukje rhizoom van een andere soort bij je planten gezeten en is deze nu pas gaan uitlopen. Heb ik al 3x gehad hier, zelfs al een keer dat er een banaantje naast de colocasia om hoog kwam.
Plantlife
 
Berichten: 75
Geregistreerd: 19 jan 2014 21:45
Woonplaats: Groningen
17 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten