Nieuw blad zit vast in stam Musa tibet en Ensete ventricosum

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Nieuw blad zit vast in stam Musa tibet en Ensete ventricosum

Berichtdoor arlette op 15 jun 2017 18:30

Wie kan mij helpen, de nieuwe bladeren die groeien uit mijn Eensete ventricosum en Musa tibet blijven steken en de nieuwe bladeren scheuren omdat ze niet kunnen open gaan daar ze vast zitten in de stam.

Heb de stam al tot 2 x toe afgesneden maar het helpt helemaal niet.

In mijn Ensete zitten allemaal zwarte stippen, beestjes precies tot helemaal onderaan, weet ook niet hoe dit komt, heb hem al een paar keer van binnen uitgespoten dacht dat dit zou helpen maar tevergeefs.

De tibet heeft dit niet..

Wie weet raad ?

Alvast bedankt,

grtjs
Arlette
Bijlagen
IMG_4076.JPG
Musa tibet
IMG_4076.JPG (53.06 KiB) 1936 keer bekeken
IMG_4077.JPG
Ensete ventricosum
IMG_4077.JPG (41.23 KiB) 1936 keer bekeken
IMG_4078.JPG
IMG_4078.JPG (42.04 KiB) 1936 keer bekeken
IMG_4084.JPG
IMG_4084.JPG (26.65 KiB) 1936 keer bekeken
IMG_4084.JPG
IMG_4084.JPG (26.65 KiB) 1936 keer bekeken
Avatar gebruiker
arlette
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 05 okt 2012 16:02
Woonplaats: Ninove ( België )
14 bedankjes

Re: Nieuw blad zit vast in stam Musa tibet en Ensete ventric

Berichtdoor The Flying Dutchman op 15 jun 2017 19:10

Ik denk niet dat die 'beestjes' er iets mee te maken hebben. Het blad ontrold gewoon niet.
Stam afsnijden heeft geen zin. Je kan proberen zelf het blad wat open te maken of een stuk van het blad af te knippen. Ik heb het ooit gehad dat het niet ontrolde blad wel een meter lang was. Een lange sigaar die eruit hing. 1 van de redenen kan overbemesting zijn hoewel sommige mensen beweren dat je een musa niet kan overbemesten.
The Flying Dutchman
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 12 mei 2010 18:31
Woonplaats: Gelderland
13 bedankjes

Re: Nieuw blad zit vast in stam Musa tibet en Ensete ventric

Berichtdoor arlette op 15 jun 2017 19:37

De Ensete had dit probleem al toen deze nog in de winterstalling stond, heb daar ook al moeten het blad vrijmaken alhoewel hij in een kuip met zagemeel stond om te overwinteren en daar heeft hij geen water of meststoffen gehad dus denk dat dit misschien toch niet de oorzaak zal zijn.. Blad vrijmaken is bijna niet mogelijk, het zit muurvast, moet altijd eerst een stuk van de omringende stam wegsnijden om een kleine opening te maken en daarna is het opnieuw hetzelfde probleem,

Dacht daarom dat het van die beestjes zou kunnen zijn, maar niet dus..weet je misschien hoe ik deze kan wegkrijgen ?

Alvast bedankt voor je antwoord en de moeite.
Arlette
Avatar gebruiker
arlette
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 05 okt 2012 16:02
Woonplaats: Ninove ( België )
14 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten