Witte puistjes/beestjes en verdorde bladeren op Palm

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Witte puistjes/beestjes en verdorde bladeren op Palm

Berichtdoor palmhengelo op 22 feb 2018 17:33

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Beste allemaal, mijn palm plant heeft sinds een poosje deze witte dingen op zich zitten. Het lijken mij geen beestjes want ik zie geen beweging. De oude plekjes zijn hard en kan ik er af krijgen door het er af te vegen. Helaas gaan hierdoor volgens mij wel veel bladeren dood! Ik heb al stuk of 5 verdorde bladeren moeten weghalen. Iemand enig idee wat het kan zijn en dus ook wat ik er aan kan doen ? Groetjes, Palm
palmhengelo
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 22 feb 2018 17:19
0 bedankjes

Re: Witte puistjes/beestjes en verdorde bladeren op Palm

Berichtdoor Danycactus op 22 feb 2018 21:14

Dat lijken mij schildluizen
Danycactus
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 08 dec 2017 21:25
Woonplaats: Melle
19 bedankjes

Re: Witte puistjes/beestjes en verdorde bladeren op Palm

Berichtdoor draco op 23 feb 2018 01:50

Schildluizen zie ik ook maar de langwerpige witte creaturen lijken me anders. Misschien zijn het poppen van thrips, langwerpige insecten met een dwarse streeptekening? Verdord blad heeft hier vermoedelijk niets mee te maken en is eerder een reactie op droge lucht. Die begunstigt ook de aantasting door insecten of spintmijt. De insecten zijn te behandelen met insecticide spray, Calypso of Decis van Bayer. Met Calypso heb ik goede ervaringen bij de bestrijding van dopluis, met Decis weet ik niet. Calypso is grotendeels uit de handel maar misschien nog hier of daar verkrijgbaar? http://library.wur.nl/WebQuery/wurpubs/fulltext/182092
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten