Trachycarpus speerrot ondanks vele groene bladeren

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Trachycarpus speerrot ondanks vele groene bladeren

Berichtdoor daniell op 01 mei 2018 23:34

Een van mijn trachycarpussen (nainital) heeft speerrot, ondanks dat er vele groene haast onbeschadigde bladeren aan de palm zitten. Ik trok de speer er zo uit en hij viel uit elkaar. Het hart van de palm stinkt niet. Het nieuwste blad is deels verrot aan de onderkant en steekt er ook uit. Gaat deze weer uitlopen of zal hij helemaal bruin worden? Ik lees veel ervaringen dat ze gewoon uitlopen met zoveel groene bladeren er aan, maar maak mij toch wel een beetje zorgen. Het leek een zeer sterk exemplaar met stijve grote bladeren.
daniell
 
Berichten: 250
Geregistreerd: 19 jun 2016 00:18
Woonplaats: Amsterdam
6 bedankjes

Re: Trachycarpus speerrot ondanks vele groene bladeren

Berichtdoor rice op 02 mei 2018 12:26

Ik heb afgelopen najaar ook een soortgelijk probleem gehad met mijn grootste, mooiste en snelst groeiende trachy.
In mijn geval is het slecht afgelopen, heb tot twee keer toe de top eruit kunnen trekken. Na maanden wachten geen enkel teken van verbetering maar slechts aftakeling.
In jouw geval is het gelukkig zo dat je nog een groeiseizoen voor de boeg hebt dus ik zou het nog even afwachten. En zoals gezegd, meestal zullen ze gewoon herstellen.
In mijn geval bleek het uiteindelijk waarschijnlijk stamrot te zijn en heb ik de palm moeten omzagen.

Fingers crossed!
rice
 
Berichten: 347
Geregistreerd: 21 apr 2014 14:37
Woonplaats: Noord-Brabant
33 bedankjes

Re: Trachycarpus speerrot ondanks vele groene bladeren

Berichtdoor daniell op 09 mei 2018 12:36

Het lijkt er op dat ik slechts een deel van de speer had losgetrokken en de rest er aan het uitgroeien is. Ziet er uit als dat dat een lelijk misluikt blad gaat worden. Er zitten echter wel torretjes in het hart van de palm, maar het feit dat hij er uitgroeit en de andere bladeren groen blijven geeft mij wel hoop. Dit warme weer doet hopelijk ook goed.
daniell
 
Berichten: 250
Geregistreerd: 19 jun 2016 00:18
Woonplaats: Amsterdam
6 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron