Nieuw blad van trachycarpus gaat niet open.

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Nieuw blad van trachycarpus gaat niet open.

Berichtdoor conjoo140 op 08 jun 2018 21:57

Wat zou de oorzaak kunnen zijn dat het nieuwe blad van een Trachycarpus fortunei niet open gaat.
Er zitten inmiddels zes speren in die recht omhoog staan . Dit is al 5 weken zo.
Plant staat wel in een pot Ik heb hier nog enkeleTrachycarrpus in een pot staan, dezelfde verzorging ,
maar die groeien op dit moment gewoon door.
conjoo140
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 26 maart 2017 10:40
1 bedankjes

Re: Nieuw blad van trachycarpus gaat niet open.

Berichtdoor Lauji1996 op 08 mei 2021 01:02

Ik heb hetzelfde probleem. Palm staat op het terras in een pot. Vele bladeren zijn slap ( niet meer hard zoals bij aankoop, en hangen ook wat naar beneden).
De palm staat al anderhalf jaar bij mij (waarvan een goed jaar binnen gestaan) en heeft nu 2 nieuwe speren is mij de laatste maanden opgevallen. Allebei zitten ze recht omhoog, maar openklappen willen ze (nog) niet. Heb reeds goeie maand terug voeding gegeven, en de palm in een nieuwe (grotere) pot met nieuwe grond gezet.

Iemand die weet waaraan dit ligt?
Lauji1996
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 08 mei 2021 00:59
0 bedankjes

Re: Nieuw blad van trachycarpus gaat niet open.

Berichtdoor Lagarto op 08 mei 2021 11:21

Het is niet bepaald warm geweest de laatste tijd. Behalve voldoende licht moet er ook voldoende warmte zijn om te groeien, dus gewoon warmer weer afwachten lijkt mij. Voeding lijkt mij ook daarna pas zin te hebben.

Het verschil met conjoo's andere trachys is daarmee alleen nog niet verklaard. Kan gewoon individuele variatie zijn misschien, oftewel elke plant is weer anders.
Lagarto
 
Berichten: 453
Geregistreerd: 09 aug 2020 00:21
Woonplaats: Noord-Drenthe
33 bedankjes

Re: Nieuw blad van trachycarpus gaat niet open.

Berichtdoor Greener op 08 mei 2021 16:53

Lagarto schreef:Het is niet bepaald warm geweest de laatste tijd. Behalve voldoende licht moet er ook voldoende warmte zijn om te groeien, dus gewoon warmer weer afwachten lijkt mij. Voeding lijkt mij ook daarna pas zin te hebben.

Het verschil met conjoo's andere trachys is daarmee alleen nog niet verklaard. Kan gewoon individuele variatie zijn misschien, oftewel elke plant is weer anders.


Conjoo’s :lol:
Greener
 
Berichten: 464
Geregistreerd: 08 feb 2011 19:14
Woonplaats: ZH, onder R’dam
34 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten