Droge takken Kentia Palm

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: Droge takken Kentia Palm

Berichtdoor alex1994 op 18 feb 2019 22:30

@ batdah. Misschien dat inderdaad de slechtere kwekerijen rotzooien met de planten en dus slechte bij elkaar zetten. En daarbij moet ik inderdaad zeggen dat ik geen beeld heb hoe dat bij andere kwekerijen gaat. (dit is zeker een slechte zaak omdat kentia's hele moeilijke wortellaars zijn.

@ Draco.

Ik ben bekend met de kweek van Kentia palmen. Onze zaailingen komen ook met een enkel eerste blad uit deze gebieden.
Als het zo zeker is dat de kentia zo goed tegen zonlicht kan, dan zou ik graag willen weten hoe! Ik kan daar namelijk veel geld mee verdienen in dat geval. Alle Kentia kwekerijen in NL staan het directe zonlicht weg te schermen omdat de bladeren anders brandschade oplopen met te hoge par waarden. Als we meer licht zouden kunnen toelaten dan zouden de planten een stuk harder gaan groeien. Ik zie namelijk op veel van de foto's achter de link ook flink wat brandschade op de bladeren zitten. De bladeren die op de planten zitten die verkocht moeten worden moeten jaren lang mooi blijven. Bij een klein beetje te veel instraling worden ze geel en vervolgens snel bruin. Dit is dus onverkoopbaar.
Avatar gebruiker
alex1994
 
Berichten: 178
Geregistreerd: 31 aug 2015 09:07
15 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten