Help! Hoe breng ik deze Dracaena er weer bovenop?

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Help! Hoe breng ik deze Dracaena er weer bovenop?

Berichtdoor madelonjoy op 20 apr 2019 17:13

Hoi allemaal,
Ik heb een zielige Dracaena bij me staan. Afgelopen winter een keer op vakantie geweest en toen ik terug kwam trof ik hem met heel veel bruine bladeren aan. Ik gok dat de temperatuur te laag was geworden. Ik heb de bruine bladeren toen afgeknipt en afgewacht of die vanzelf weer zou bijtrekken. Het duurt nu alleen toch wel wat lang. Zojuist heb ik hem omgepot. Hebben jullie toevallig nog andere tips om weer een volle plant te krijgen? Kan ik het beste de twee dode uitlopers helemaal weghalen?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!!
IMG_0300-min-min.jpg
IMG_0300-min-min.jpg (30.06 KiB) 2061 keer bekeken
madelonjoy
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 20 apr 2019 16:58
0 bedankjes

Re: Help! Hoe breng ik deze Dracaena er weer bovenop?

Berichtdoor GeL op 20 apr 2019 20:26

Hi,

Ik gok eerder op teveel water. Staat die wel in een aparte -afwaterende- pot in de kuip op de foto? Dit soort pot staat garant voor wortelrot.

Ge,
Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Re: Help! Hoe breng ik deze Dracaena er weer bovenop?

Berichtdoor Dennis_S op 20 apr 2019 21:37

Mee eens, koude vindt Dracaena helemaal geen probleem en als het vorst was, dan was ie helemaal dood. Vermoedelijk teveel water onder in de pot. Zet m eens in een v]nieuwe pot met gaten en verse grond en lekker buiten in je tuin. Op een plek waar op het heetst van de dag de plant in de schaduw staat. Je zult versteld zijn hoe mooi deze zich dan in een zomer ontwikkelt.
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Help! Hoe breng ik deze Dracaena er weer bovenop?

Berichtdoor madelonjoy op 21 apr 2019 16:05

Bedankt voor de tips! Duimen maar!
madelonjoy
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 20 apr 2019 16:58
0 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten