Zwarte bladpunten Trachyarpus wagnerianus

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Zwarte bladpunten Trachyarpus wagnerianus

Berichtdoor Joseph op 08 aug 2019 13:51

Sind een paar wk heb ik een Trachyarpus wagnerianus. Hoogte stam ongeveer 1.40 mtr. En heb deze in een grote houten bak geplaatst. Gaten onderin, dik pak korrels op de bodem, en speciale palmengrond erbij. In het begin heb ik hem om de twee dagen goed water gegeven omdat het heel warm was. Nu echter zie ik dat alle bladpunten zwart zijn. Heb een vochtigheidsmeter gehaald en met deze controleer ik iedere dag op verschillende plekken in de bak. De bak is 80x80x 70. Momenteel geef ik hem al gedurende 1 wk geen water meer omdat de bak volgens de meter nat is. Het wijzertje slaat door to in het zwart zwart op de meter. (Rood, groen, zwart). De bovenlaag Voelt echter droog aan.
Als ik de meter 20 cm erin prik geeft ie veel te nat aan. Mijn vraag is nu wat kan ik nog meer doen om de kluit op groen te krijgen en komen die zwarte punten inderdaad door overmatig water geven? Heb echter ook wat meststof bovenop gestrooid maar niet overmatig.
Tijdens de echt warme periode gaf ik hem wel 8 liter om de 2 dagen. Misschien iets teveel van het goede?
Wie kan me hiermee helpen? Alvast bedankt.
Joseph
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 08 aug 2019 13:27
0 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten