Waar heeft mijn Kentia last van?

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Waar heeft mijn Kentia last van?

Berichtdoor Pien op 23 sep 2019 13:40

Kentia ziek 2 klein.jpg
Kentia ziek 2 klein.jpg (49.57 KiB) 1562 keer bekeken
Kentia ziek 1 klein.jpg
Kentia ziek 1 klein.jpg (49.27 KiB) 1562 keer bekeken
Hoi,

Op de bladeren van mijn Kentia zitten bruine/witte vlekjes. Onderaan de plant zit een klein (nieuw) in elkaar getrokken blad. Er staan drie planten op hydrocultuur in 1 grote pot. Een plant is al bijna geheel weg. De andere twee lijken niet ziek te zijn. Ik kan geen kleine diertjes ontdekken, geen spinrag. Weet iemand waar mijn Kentia last van heeft?

Bij voorbaat veel dank.
Pien
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 23 sep 2019 12:55
0 bedankjes

Re: Waar heeft mijn Kentia last van?

Berichtdoor draco op 23 sep 2019 18:44

Het harmonica blad is een groeistoornis. Dat duidt op een mogelijk probleem met de wortels. Ik heb weinig ervaring met hydrocultuur, maar het lijkt me dat de wijze van watergeven invloed heeft op het welbevinden van de plant. Hoe vaak vul je het water aan? Ik denk dat met bijvullen van het water het beste kan worden gewacht tot het minimum niveau is bereikt. De wortels kunnen dan tussentijds wat op 'adem' komen. De vlekken in het blad zien er niet verontrustend uit en zijn vermoedelijk het gevolg van een beschadiging.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Waar heeft mijn Kentia last van?

Berichtdoor Pien op 24 sep 2019 09:44

Bedankt voor je reactie! De planten krijgen 1x in de 3 a 4 weken water. Dan is het niveau vaak een aantal dagen op het minimum niveau geweest.
Goed om te horen dat de beschading niet verontrustend is. Ik vrees alleen zo dat de andere bladeren ook uitvallen en er steeds minder overblijft.
Pien
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 23 sep 2019 12:55
0 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten