Aloe Polyphylla staat er triestig bij

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Aloe Polyphylla staat er triestig bij

Berichtdoor mathias op 19 nov 2019 19:50

Hoi,

Ik heb recent mijn Aloe Polyphylla binnen gehaald , maar ik vind dat hij er maar erg triestig bijstaat. De bladeren hangen erg slap naar mijn mening. Hij staat in een mengeling van potgrond en perliet (50/50), die quasi constant nat is. Momenteel staat hij voor een groot raam met zuid-oostelijk orientatie. Ik heb deze zelf gekweekt vanaf zaad en hij is nu ongeveer een jaar oud.

Komt dit doordat hij nu minder licht krijgt dan wanneer hij buiten stond? Of eerder te veel water?

unnamed11.jpg
A Polyphylla
unnamed11.jpg (213.73 KiB) 1865 keer bekeken

unnamed10.jpg
A Polyphylla
unnamed10.jpg (164.7 KiB) 1865 keer bekeken
mathias
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 19 nov 2019 19:29
Woonplaats: Antwerpen, België
2 bedankjes

Re: Aloe Polyphylla staat er triestig bij

Berichtdoor batdah op 19 nov 2019 22:02

Veel teveel water en de pot is ook veeeeel te groot.
Het beste is kurkdroog en koud overwinteren....kan dit niet zoek dan een zonnige plaats en geef deze droge grond....de plant is in deze toestand beslist niet winterhard is mijn ervaring...ik ben door natte grond icm te laat inhalen een mega groot exemplaar verloren toen ik nog noordelijk woonde.
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Aloe Polyphylla staat er triestig bij

Berichtdoor draco op 19 nov 2019 22:09

Check of de wortels nog intact zijn? Ik heb onlangs een Duddleya brittonii ten grave gedragen. Die zag er ook wat vreemd uit en bleek los in de pot te staan als gevolg van wortelrot. Waarschijnlijk was ik na het verpotten iets te enthousiast geweest met watergeven.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6744
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
683 bedankjes

Re: Aloe Polyphylla staat er triestig bij

Berichtdoor mathias op 21 nov 2019 07:45

Bedankt, ik ga er voor zorgen dat hij geen water meer krijgt en dat hij kan opdrogen.

Oorspronkelijk stond hij in een plastic mini-serre in de tuin, maar daar bleef de grond ook constant nat. Nog erger was het feit dat op een bepaald moment de slakken er van begonnen te eten! Daarmee dat hij nu binnen staat.
mathias
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 19 nov 2019 19:29
Woonplaats: Antwerpen, België
2 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten