Vriesea Fosteriana nog te redden?

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: Vriesea Fosteriana nog te redden?

Berichtdoor batdah op 05 jan 2020 00:48

Dit zo doorgelezen te hebben is de standplaats en het verpotten de plant fataal geworden, teruggaan heeft geen zin je hebt deze immers zelf om zeep geholpen... :lol:

Ps er zijn zoveel Vriesea cultivars dat determineren lastig is....ook de kweekwijze is van invloed op de bladkleur en tekening.

Met geregeld bijmesten en voldoende licht is dit een plant die normaal gestaag blijft groeien...ik heb verschillende soorten en ben van mening dat ze niet traag groeien....ik heb ze als potplant...als terrariumplant groeien ze uiteraard minder.....
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Vriesea Fosteriana nog te redden?

Berichtdoor Geert_Zwienesteert op 05 jan 2020 04:54

batdah schreef:Dit zo doorgelezen te hebben is de standplaats en het verpotten de plant fataal geworden, teruggaan heeft geen zin je hebt deze immers zelf om zeep geholpen... :lol:

Ps er zijn zoveel Vriesea cultivars dat determineren lastig is....ook de kweekwijze is van invloed op de bladkleur en tekening.

Met geregeld bijmesten en voldoende licht is dit een plant die normaal gestaag blijft groeien...ik heb verschillende soorten en ben van mening dat ze niet traag groeien....ik heb ze als potplant...als terrariumplant groeien ze uiteraard minder.....


De ellende is wel na het verpotten begonnen ja, ik had wel alle grond er om laten zitten, maar dus geen binnenpot met gaatjes meer. Gewoon rechtstreeks in een sierpot. Ik dacht, dat kan geen kwaad, krijgt toch water in de koker.

Vraagje, hoe geef jij ze water? De potplanten dan he, niet die in het terrarium.
Geert_Zwienesteert
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 28 dec 2019 01:54
0 bedankjes

Re: Vriesea Fosteriana nog te redden?

Berichtdoor batdah op 05 jan 2020 14:38

Ik houdt het substraat vochtig en de koker staat altijd vol water....ik heb deze ook verpot maar dan een maatje groter...

Vriesea fenestralis, welliswaar een andere maar vergelijkbaar...
http://forum.plantenliefhebbers.nl/view ... =43&t=1490

Ps onthoudt.....zet nooooooit een plant in een dichte pot..en verplant niks naar kleiner zonder echte noodzaak....anders beter in de kweekpot laten.....
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Vriesea Fosteriana nog te redden?

Berichtdoor Geert_Zwienesteert op 06 jan 2020 03:24

Die Fenestralis is ook erg mooi zeg.
Naar aanleiding van jullie info denk ik dat te weinig licht en/of het gebrek aan een binnenpot de plant fataal zijn geworden. Water in de koker zal de reden in elk geval niet zijn.

Bedankt voor de hulp iedereen!
Geert_Zwienesteert
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 28 dec 2019 01:54
0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten