Mijn Phoenix(?) sterft...

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Mijn Phoenix(?) sterft...

Berichtdoor -kuyck- op 11 maart 2020 18:02

Beste,

Ik heb intussen enkele jaren een palmboom in mijn huis. Vermoedelijk een soort “Phoenix” (...voor zover ik me ongeveer herinner) Tot over ongeveer een jaar stond hij altijd mooi groen en wijd ... Geleidelijk aan werd hij bruiner en floreerde hij niet meer echt, hij ging merkelijk achteruit. Na aanvraag te doen bij Floralux(waar ik hem kocht) werd me aangeraden hem te verpotten naar een hogere pot met grotere diameter. Zo geschiedde... hij weigert echter te groeien, verbleekt aanzienlijk, bladen gaan niet open...

Bij het verpotten nam mediterrane grond, en gaf “vitamines” voor palmen, en het pot is er één zonder gaten langs onder (vochtabsorberende korrels 2 x 10 L zouden ook helpen)
Hij krijgt minimum 2 keer per week water, 1 keer per maand vitamines.

Enige tips? Ik wil hem terug levendig zien...

Hopend op wat goeie tips

Mvg,
Kuyck
-kuyck-
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 11 maart 2020 17:49
0 bedankjes

Re: Mijn Phoenix(?) sterft...

Berichtdoor Guidonno op 11 maart 2020 18:24

Hi,
Wellicht verstandig om een foto te uploaden. Adhv kunnen we de soort achterhalen en bepalen wat de behoeftes van deze soort zijn.
Zonder enige info is dat moeilijk te doen.

Gr
Guido
Mijn tropische collectie: Trachy Fortunei/Wagarius, Cyathea Cooperi(Revolutum)/Brownie, Blechnum brasiliens, Fatsia Japonica, Sikkimensis Red Tiger, Dwarf Cav, Alocasia TeaCup, Strelitzia Nicolai/Regina
Guidonno
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 24 okt 2018 10:45
19 bedankjes

Re: Mijn Phoenix(?) sterft...

Berichtdoor Greener op 11 maart 2020 18:50

Ik zou beginnen een pot mét gaten te nemen.
Zo uit de losse pols water geven zonder enige indicatie mbt de vochthuishouding zou ik nooit aanraden.
En zoals Guido al terecht benoemde, graag wat foto’s.
Greener
 
Berichten: 464
Geregistreerd: 08 feb 2011 19:14
Woonplaats: ZH, onder R’dam
34 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten