Mijn Beaucarnea heeft slaphangende bladeren

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Mijn Beaucarnea heeft slaphangende bladeren

Berichtdoor callany op 31 dec 2020 18:19

Hallo beste leden,

Ik heb sinds een jaar deze plant en vind hem prachtig, sinds dit jaar groeide hij ook zeer snel, kreeg ook veel nieuwe bladeren.
Alleen begonnen de oudere bladeren bruin te worden en slap te hangen dus dacht dat het geen kwaad kon om deze te verwijderen.

Ik heb ze er vervolgens uit getrokken(dit advies vond ik op het internet dus dacht dat het geen kwaad kon). Ik heb niet veel ervaring met planten, ik denk dat ik waarschijnlijk te hard heb getrokken waarnaar de meesten scheuten zichzelf niet meer omhoog konden houden en slap zijn gaan hangen.
Ik hou ze nu omhoog met wat takken en elastiekjes alleen weet ik niet of ze nu te veel bekneld raken en misschien gaat stikken hierdoor.(zie foto's)

Heeft iemand tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Kan ik het zo laten zitten zonder consequenties of kan ik ervan uitgaan dat deze reeds allemaal al kapot zijn?
- Zal de plant zich dan wel weer gaan herstellen? (er is nog eentje die zich gelukkig nog stevig rechtop houd).
Bijlagen
plant 1.jpg
plant 1.jpg (74.3 KiB) 1656 keer bekeken
plant 2.jpg
plant 2.jpg (84.99 KiB) 1656 keer bekeken
callany
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 31 dec 2020 11:49
0 bedankjes

Re: Mijn Beaucarnea heeft slaphangende bladeren

Berichtdoor Eduard op 31 dec 2020 19:39

Oud blad vergeeld in eerste instantie en wordt daarna bruin en hangt [in mijn geval] als een strooien rokje om de stam heen als je ze niet wilt komen ze al zonder trekken los, je moet niets gaan forceren de plant regelt dat zelf ;)