Gele bladeren citrus

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Gele bladeren citrus

Berichtdoor Erwin90 op 03 feb 2021 00:13

Beste,
Sinds vorig jaar ben ik begonnen met citrus kweken uit pit.
Mandarijn, citroen, limoen en sinaasappel. Helaas eerst een rauwvliegjes plaag gehad
En de overlevende krijgen nu ook gele bladeren en lijken uit te drogen.
Ze staan in mediterrane grond en krijgen 1x per week water zo'n 0.1 liter van onder en 1x per 2/3 weken voeding, dit heb ik ook meer en minder proberen te doen maar de status blijft verslechteren.
Ze staan onder een growlicht van rode en blauwe lesjes. En ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen,
Heeft er iemand tips aub
Bij voorbaat dank
Gr
Erwin90
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 02 feb 2021 22:48
0 bedankjes

Re: Gele bladeren citrus

Berichtdoor Erwin90 op 03 feb 2021 14:35

Foto
Bijlagen
Screenshot_20210203-133515_Gallery.jpg
Screenshot_20210203-133515_Gallery.jpg (792.9 KiB) 1470 keer bekeken
Erwin90
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 02 feb 2021 22:48
0 bedankjes

Re: Gele bladeren citrus

Berichtdoor mathias op 03 feb 2021 15:33

Ik denk niet dat die het nog gaan halen, vermoedelijk hebben die iets te veel affectie gehad: te veel water, te veel meststof.

Mijn enige citrus-ervaring is een volwassen calamondinboompje, dus ik je niet verder kunnen helpen.
mathias
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 19 nov 2019 19:29
Woonplaats: Antwerpen, Belgiƫ
2 bedankjes

Re: Gele bladeren citrus

Berichtdoor Reizendecitrus op 21 feb 2021 15:05

Hoi Erwin90,

Voor het houden van citrussen kan ik je de volgende tips geven op basis van mijn eigen ervaring:
- Mediteraanse grond houdt in principe teveel vocht vast. Een mengsel van mediteraanse met zilverzand is een aanrader.
- In de winter zoveel mogelijk de citrus buiten laten staan (temperatuur boven 0 graden mandarijn / sinaasappel en boven 5 graden citroen / limoen). Indien onder 0 graden, de plant tijdelijk binnen zetten (niet bij een kachel).
- Geen plantenvoeding geven in de winter (vanaf Maart weer). Mogelijk dat dit wel kan indien growlight gebruikt wordt, echter is mij ooit verteld dat het je bladeren kan verbranden en het erg lastig is de juiste growlight te kiezen voor je plant.
Reizendecitrus
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 21 feb 2021 14:52
0 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten