Palm geen voortgang

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Palm geen voortgang

Berichtdoor Jonathan17 op 20 aug 2021 08:27

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben Jonathan, een mede palmliefhebber.
Regelmatig kijk ik wel is op dit forum voor tips en tricks. Ik heb nu een account aangemaakt en heb een vraag over de Palm die ik in de tuin heb staan.
Enige tijd geleden heb ik een Palm gekocht bij een groot winkelketen. Ik wilde graag een Palm hebben, helaas waren ze uitverkocht. Er stond er nog 1 die er nogal belabberd bij stond. Een medewerker gevraagd wat hier de bedoeling van was. De medewerker liet weten dat hij voor weinig weg mocht maar de kans dat deze Palm het niet zou halen, die was er.
Hij staat nu bij mij in de tuin en hoopte dat ik met mijn overschatte expertise de Palm aan de praat kon krijgen. Helaas is mij dat tot nu toe nog niet gelukt.

De Palm heb ik verpot. De kluit was nogal kleierig.
Heb een groot deel van de klei eraf kunnen halen. De wortels zager er nog goed uit en waren niet zwart.
Heb nieuw Mediterraans potgrond van een groot merk erbij gedaan. Ook heb ik voeding (korrels) erbij gedaan om de Palm een boost te geven. De Palm staat nu ongeveer een half jaar bij mij in de tuin. De Palm ziet er nog steeds zo uit als toen ik de Palm had gekocht.. de Palm staat op een plek met half schaduw.

Wie kan mij helpen de Palm weer aan de praat te krijgen??!

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen…

Groetjes, Jonatan

IMG_1406.jpg
Hierbij de foto. Ik heb een poging gewaagd:)
IMG_1406.jpg (2.72 KiB) 3350 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door Jonathan17 op 20 aug 2021 15:11, in totaal 5 keer bewerkt.
Jonathan17
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 20 aug 2021 08:10
0 bedankjes

Re: Palm geen voortgang

Berichtdoor draco op 20 aug 2021 10:04

Kun je een foto toevoegen Jonathan. zie links navigatie - handige pagina's.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Palm geen voortgang

Berichtdoor Jonathan17 op 20 aug 2021 12:08

Het is lastig om foto te plaatsen. Iets in het systeem op mijn mobiel blokkeert. Mocht er iemand zijn die mij dmv whatsapp kan helpen zou dat enorm fijn zijn. Ik kan dan foto’s via de app sturen.

Ik hoop dat iemand mij op deze manier kan helpen..

Advies en tips via dit forum mag natuurlijk ook alleen zit er dan geen foto bij waarbij je de Palm kan zien.

Groetjes, Yonatan
Jonathan17
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 20 aug 2021 08:10
0 bedankjes

Re: Palm geen voortgang

Berichtdoor Jonathan17 op 20 aug 2021 12:10

Draco,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Ik heb je via PB mijn nummer gestuurd.

Dank!
Jonathan17
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 20 aug 2021 08:10
0 bedankjes

Re: Palm geen voortgang

Berichtdoor Jonathan17 op 20 aug 2021 15:13

Ik heb geprobeerd een foto erbij te zetten. De foto is te vinden in het eerste bericht.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen....
Jonathan17
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 20 aug 2021 08:10
0 bedankjes

Re: Palm geen voortgang

Berichtdoor draco op 20 aug 2021 21:20

De foto is wel erg klein 2,72 kiB en mag 100 x groter zijn. Ik kan je niet helpen omdat ik met een iMac werk en het programma Photos gebruik. Daarmee is het een fluitje van een cent om fotobestanden te verkleinen tot het gewenste formaat en vervolgens hier te uploaden.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Palm geen voortgang

Berichtdoor Jonathan17 op 22 aug 2021 08:12

Hoi Draco,

Dank iig voor de moeite. Ik denk dat ik even langs de kweker rij om het daar even te vragen.

Groetjes, Yonatan
Jonathan17
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 20 aug 2021 08:10
0 bedankjes

Re: Palm geen voortgang

Berichtdoor Jos Mannaart op 22 aug 2021 09:32

Las dat je hem verpot hebt en de grond, klei verwijderd hebt. Kan best dat ie een jaartje stil staat dan. Had dit jaar Trachys verpot en de kluit in takt gelaten. De potten hadden ingegraven gestaan en daar zit ook nauwelijks groei op.
Jos Mannaart
 
Berichten: 551
Geregistreerd: 12 aug 2015 22:14
20 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten