probleem met mijn euphorbia ingens

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: probleem met mijn euphorbia ingens

Berichtdoor draco op 26 mei 2022 17:44

Hoeveel water is moeilijk aan te geven, dat moet je zelf ervaren. Mijn methode bij Agaves is dat het schotel met water wordt gevuld en het restant na 8 - 24 uur verwijderd.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: probleem met mijn euphorbia ingens

Berichtdoor Poelie op 26 mei 2022 22:41

dus maw je geeft het niet rechtstreeks aan de plant maar laat het opzuigen? via de schotel die er onderstaat? mvg
Poelie
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 14 mei 2022 15:06
0 bedankjes

Re: probleem met mijn euphorbia ingens

Berichtdoor draco op 26 mei 2022 23:59

Via de potgaten wordt het water in de droge grond opgezogen en komt zo beschikbaar voor opname door de wortels. Het voordeel van deze methode is dat er minder risico is op stamvoetrot. Eenmaal water per week is meestal voldoende.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: probleem met mijn euphorbia ingens

Berichtdoor tankton op 27 mei 2022 01:30

Poelie schreef:
tankton schreef:Ter indicatie, ik heb veel cactussen in mijn serre waar ik sommige soorten zeker 1x per week flink water geef. Zo gauw de kluit goed droog is kun je meestal weer water geven, zeker bij die euphorbia

en hoeveel water geef je dan zo? is een half drinkglas voldoende?

Afhankelijk van de grootte van de cactus, kleintje ongeveer 0.5l water, maar grotere cactussen krijgen gewoon 5-10 liter.
We are here to care for the garden
tankton
 
Berichten: 503
Geregistreerd: 11 okt 2021 10:45
37 bedankjes

Re: probleem met mijn euphorbia ingens

Berichtdoor Poelie op 27 mei 2022 23:38

en gaat het bruine wegtrekken uiteindelijk, ik lees op internet dat je best het bruine weg snijdt
Poelie
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 14 mei 2022 15:06
0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten