Chamearops Humilis

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Chamearops Humilis

Berichtdoor Sebastien op 05 mei 2009 21:46

Hallo iedereen,

Heb een vraagje over mijn Chamearops Humilis die in een grote terraspot staat.
Hij heeft sinds de winter voorbij is veel bladeren met bruine stippen. Hij slaat ook nogal geel uit. Heb al verschillende bladeren afgeknipt (met handschoenen hahahaha) maar er staan nog lelijke bladeren op.

Mag je dat hard terugsnoeien of niet? Volgens mij zeker niet dood want de aangemaakte bladeren en speerpunten zien er wel nog goed uit.

Mag je de helft van de boom terugsnoeien.
Had al gedacht om hem eens te verpotten in verse aarde maar zelfde pot. Misschien heeft hij voedsel nodig.

Alvast bedankt voor de reacties.

MVG
sebastien
Sebastien
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 05 mei 2009 21:37
0 bedankjes

Re: Chamearops Humilis

Berichtdoor TropiRo op 05 mei 2009 21:55

Hallo, hoe die bladeren er nu uitzien is vorstschade, je kan ze laten zitten tot ze helemaal bruin zijn maar voor het zicht kan je ze ook verwijderen. Je kan alle bladeren verwijderen als jij dat wilt maar dat zou hem niet veel goed doen omdat zelfs de bladeren die nog enigzins groen zijn nog een soort van fotosyntese hebben. Om hem sneller opgang te helpen kan je hem ook bemesten, gooi in de pot een klein beetje koemest korrel, dit zal hem goed doen, verpotten is niet nodig tenzij de wortels boven de pot uitgroeien.

Gr, Ro
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: Chamearops Humilis

Berichtdoor Sebastien op 05 mei 2009 22:26

Ok bedankt, dan moet ik er niet mee inzitten
Heb nog koemest staan maar dat is precies gewoon potgrond en geen korrels. Zal ook wel goed zijn zeker. Zal er wat ingooien

Grtn
Sebastien
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 05 mei 2009 21:37
0 bedankjes

Re: Chamearops Humilis

Berichtdoor lapalmeraie op 05 mei 2009 22:41

Hallo Sebastien

Ten eerste welkom op het forum! :D

Ik heb op mijn Chamaerops pas ook bruine vlekken ontdekt: viewtopic.php?f=14&t=265
Heb jouw berichtje trouwens meteen onder dezelfde rubriek ondergebracht ;)

Aangezien het bij mij niet om spint gaat, zal Christophe nog eens gaan horen bij de kweker.
Als je bij jou ook die oorzaak kunt uitsluiten kun je alvast iets geruster zijn :D

Zoals Ro aangeeft laat je het best de bladeren met een beetje groen nog zitten.
De palm haalt hier de laatste voedingstoffen nog uit totdat het blad helemaal bruin/dor is.
Door het afknippen stimuleer je welliswaar de aanmaak van nieuwe bladeren maar je ontneemt hem dus ook van z'n voedingstoffen.

Vriendelijke groeten
La Palmeraie
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14409
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
828 bedankjes

Re: Chamearops Humilis

Berichtdoor Sebastien op 06 mei 2009 13:47

bedankt voor de reactie

Hier wordt altijd gesproken over paardemestkorrels
Van mij is dat percies gewoon aarde. Maar wel paardemest

Is dat dan ook goed?

Voor mijn andere palmen geef ik soms gewoon groentenvette, die men ook in de moestuin gebruikt.
Natuurlijk niet te veel want ik heb ook al horen zeggen dat je beter te weinig van dan overbemest.

mvg
Sebastien
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 05 mei 2009 21:37
0 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten