Admire en varens ?

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: Admire en varens ?

Berichtdoor draco op 07 sep 2020 17:49

hanscazan schreef:toch mooi dat je altijd weer op dit prachtige forum uitkomt als je iets van een planten vraag hebt met google :thai: , alvast dank voor de oudgedienden

Even een kort leven inblazen aangezien ik ADMIRE wil kopen nl de imidacloprid 70%.
8x2gram a 15euro. Ja heb een route gevonden ;)
0.1 gram per liter was het met deze hoge concentratie toch? gevonden
http://bestebreurtje.de/documents/uploa ... 1483NA.PDF

Andere vraag of deze nu ook goed werkte tegen spint :),

En voorlopig even de laatste, is de concentratie gieten hetzelfde als spuiten?


Volgens de verpakking van Bayer is 5 g 70% goed voor 50 liter spuitvloeistof. Over het gebruik van het insecticide als gietmiddel wordt niet gerept. Het werd wel als zodanig toegepast. Ik gebruikte daarvoor dezelfde concentratie als voor de spuitoplossing.
Ter illustratie het voorschrift bij 'Calypso' voor systemische toepassing (5 ml concentraat in 100 ml water per liter potgrond) vergeleken met de spuitoplossing (15 ml concentraat per liter water).

Bij overeenkomstigheid zou dat kunnen betekenen dat de concentratie van een gietoplossing (3 x) hoger moet zijn dan voor de spuitoplossing ?

Admire is vermoedelijk niet werkzaam tegen spint. Bayer had daarvoor 'Masai' met als werkzame stof tebufenpyrad.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Admire en varens ?

Berichtdoor hanscazan op 08 sep 2020 22:11

Dank je wel Han voor je uitleg.
Ik ben nog steeds zoekende naar een goed spintmiddel voor mijn bananen.
Kwam hierbij Scelta van CERTIS en Cantack tegen echter alleen verkrijgbaar met een spuit licentie.
De beschrijving word ik blij van, elk jaar nl het gevecht wie er wint.....
Scelta, het nieuwe spintmiddel pakt mijten radicaal aanroyalbrinkman.nl › newsoverview


Scelta is een nieuw spintmiddel met een nieuwe werkzame stof; cyflumetofen 200 g/l. De stof is werkzaam tegen alle stadia van kasspint, bonenspint, fruitspint, ...

Toevallig iemand die weet hoe er toch aan te komen? PB me maar :thai:

Of is er iets na masaii wat echt goede resultaten geeft tegen spint en ook verkrijgbaar voor de particulier

Tx Hans
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten