Palmen te koop bij (hyper)carrefour

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Palmen te koop bij (hyper)carrefour

Berichtdoor draco op 27 jan 2009 13:32

Deze week staan er palm(pjes-en) te koop in alle winkels van (hyper)carrefour aan 10,9 € stuk
Planten zouden diameter pot van 14 cm hebben en hoogte van 45 cm
Foto kan je vinden in de folder van deze week op pagina 31 , onderaan rechts

http://www.hypercarrefour.be/Promotion_ ... bEnseigne=

ik ga deze avond eens kijkje gaan nemen ( want ik weet dat ze dan bij de carrefour alles al klaar zetten voor morgen )
het moeten niet altijd planten zijn die van een tuincentrum komen , soms kan met heel goede palmen aankopen via warenhuizen
zo heb ik vorig jaar een phoenix aangekocht bij de LIDL voor amper 30 € , heb die deze winter binnenhuis overwintert en heb gezien dat er 5 nieuwe bladeren bijgekomen zijn die op punt staan open te komen
Afbeelding
Afbeelding
draco
 

Re: Palmen te koop bij (hyper)carrefour

Berichtdoor Christophe op 27 jan 2009 13:51

Hallo Draco,

Leuk om dit even te vermelden op het forum. Ik moet deze week toch nog naar de carrefour, dus ga ik zeker eens langs de plantenafdeling. (of is carrefour en hypercarrefour niet hetzelfde?) Op de foto van de hypercarrefour staat er een Phoenix en een Livistona denk ik. ;)

Die palmbomen vanuit het grootwarenhuis zijn inderdaad gewoon hetzelfde van kwaliteit dan in het tuincentrum, met het enigste verschil dat ze in grootwarenhuizen vaak een actie doen, waardoor ze ze in het groot aankopen, en dus ook veel goedkoper kunnen verkopen.

Benieuwd naar de grootte van de palmpjes.

Groeten,
Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Palmen te koop bij (hyper)carrefour

Berichtdoor draco op 27 jan 2009 20:25

Voila , terug van de Carrefour
En in deze van St Denijs Westrem waren ze bezig de plantjes aan het uitzetten , dus had ik de eerste keuze en heb ik , volgens mij toch , de mooiste en grootste meegenomen
Wat bijkomend leuk was , was aan de kassa , waar ze aan 9.9 € werden aangerekend ipv 10,9 € dus mij nog eens 3 € profijt gedaan
Foto's van de plantjes , misschien niet zo duidelijk wegens de duisternis , maar ik heb wel de indruk dat ze hun 9,9 € waard zijn ( wetende wat ik zou betalen in een tuincentra )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
draco
 

Re: Palmen te koop bij (hyper)carrefour

Berichtdoor Christophe op 27 jan 2009 20:46

Hallo,

9,9€ is inderdaad niet zo veel voor zulke mooie planten. Allen daarheen zou ik zeggen :D

Het is dus een Phoenix canariensis en een Washingtonia filifera geworden (ben ik juist?)

Groeten,
Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Palmen te koop bij (hyper)carrefour

Berichtdoor lapalmeraie op 30 jan 2009 17:23

Inderdaad een canariensis en een filifera. Nice buy :D
Mijn eerste palm kwam ook van een Lidl en zie waar het toe heeft geleid...

Bij de "Cora" hebben ze ook wel eens van die acties. Ik ga hiervoor naar Jemappes (Hen.).
Heb mijn grootste roebelinii (zie mijn voorstelling) daar gekocht voor €29,-; een koopje.
Dus als we, zoals dit geweldige initiatief, elkaar een beetje op de hoogte houden van de acties hebben we allen in no-time een goedkope jungle thuis :lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14409
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
828 bedankjes

Re: Palmen te koop bij (hyper)carrefour

Berichtdoor Christophe op 01 feb 2009 00:41

Ik ben ook net naar de carrefour geweest, maar heb er toch geen gekocht. Ik had wel graag de Washingtonia filifera, maar het staat hier thuis nu al zo vol met planten, dat een niet-winterharde er echt niet meer bij kan. :( Nuja, tien euro is niet zo duur, maar als je echt goedkoop palmbomen of andere planten wilt kopen, moet je naar pelckmans in merksplas rijden. Daar kosten dezelfde planten amper 6,95€/stuk. (in jaarlijkse promotie zelfs 4,95€)

Je ziet er één staan op deze foto. Het etiketje hangt er zelfs nog aan :D
Afbeelding

Velen zullen wel even moeten rijden, maar je haalt je benzine er dubbel en dik terug uit ;)
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes


Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten