Palmexotica updates

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Palmexotica updates

Berichtdoor Edwin W op 05 jan 2014 15:14

Met blijdschap kan ik jullie vertellen dat Palmexotica weer een aantal updates heeft! :D
De eerste is de afsluiting van Mijn tuin 2013.
Ook het begin van Mijn tuin 2014 is gemaakt.
De palmen pagina's zijn uitgebreid met het geslacht Serenoa.

Bovenstaande updates zijn kleine updates.

De volgende update ging veel meer tijd in zitten, namelijk de geheel nieuwe pagina over het geslacht Livistona. Om te zien hoe de koude bestendige palm geslachten over de wereld verdeeld zijn, kan je ook de pagina Palmgeslachten van de wereld bekijken.

Veel plezier met het bekijken en laat vooral weten wat jullie er van vinden en of jullie nog wensen of opmerkingen hebben. :thai:
Laatst bijgewerkt door Edwin W op 19 jan 2014 17:21, in totaal 3 keer bewerkt.
Bezoek ook eens Palmexotica
Avatar gebruiker
Edwin W
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 06 sep 2009 21:33
Woonplaats: Enschede
16 bedankjes

Re: Palmexotica geupdate oa met Livingstona

Berichtdoor Esther op 05 jan 2014 15:32

ziet er mooi uit, mooie foto's en veel info. :thumb_up:

1 opmerking: als ik bij palmgeslachten v/d wereld op de link Serenoa klik, kom ik op de startpagina uit.
Avatar gebruiker
Esther
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 18 jul 2010 11:03
Woonplaats: Zuid-Limburg
93 bedankjes

Re: Palmexotica geupdate oa met Livingstona

Berichtdoor Jozef op 05 jan 2014 15:44

Mooi om de ontwikkeling van je tuin over een langere periode te zien. De Albizia is een schoonheid. De Vulcano wordt ook steeds mooier. Je hebt echt een prachtige tuin. Mooie combinatie van kleurrijke bloemen en palmen.

Grtz Jozef
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Palmexotica geupdate oa met Livingstona

Berichtdoor Gouden HandPalm op 05 jan 2014 16:30

Mooi, die info over de verschillende palmensoorten, Edwin. Ik zag nog wat ondersoorten van Brahea en Livistona die ik nog niet kende. Zal eens op zoek gaan naar zaden ervan....

De L. endauensis zag er indrukwekkend uit!

Bedankt voor je mooie site.
Avatar gebruiker
Gouden HandPalm
 
Berichten: 1533
Geregistreerd: 13 jun 2013 10:04
Woonplaats: Amsterdam (NH) en Ermelo (Gld)
88 bedankjes

Re: Palmexotica geupdate oa met Livingstona

Berichtdoor draco op 05 jan 2014 17:22

Ik weet niet of het geslacht Livistona vernoemd is naar de ontdekkingreiziger en arts- weldoener dr. David Livingstone (I presume)? Ik moet toegeven dat ik deze namen ook vaak neig te verwisselen bij de benoeming van dit genus.
Misschien kan Edwin de titel nog even aanpassen ?
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Palmexotica geupdate oa met Livingstona

Berichtdoor Edwin W op 05 jan 2014 17:47

Dank jullie wel! :mrgreen:

@Esther: Het klopt dat Serenoa (en enkele andere geslachten) nog niet werkt. die pagina's heb ik namelijk nog niet gemaakt...

@Jozef: De Albizia is inderdaad echt een geweldig mooie boom! :)

@draco: een quote van mijn site: "De naam Livistona vereerd de 17e eeuwse baron van Livingston, Patrick Murray." De topictitel zal ik aanpassen :P .
Bezoek ook eens Palmexotica
Avatar gebruiker
Edwin W
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 06 sep 2009 21:33
Woonplaats: Enschede
16 bedankjes

Re: Palmexotica geupdate oa met Livistona

Berichtdoor s.janssen op 05 jan 2014 18:06

Weer een mooie update Edwin, ik lees altijd met veel plezier je website.
Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaring van E.gunni azura, mijn exemplaar is ook rond dezelfde tijd geplant.

Waarom ga je geen boek schrijven, je zou een goede zijn ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Palmexotica geupdate oa met Livistona

Berichtdoor Edwin W op 05 jan 2014 20:18

@Esther: Op jouw verzoek is ook de pagina van Serenoa gemaakt. :D

@s.janssen: De E.gunni azura doet het zeer goed. Winterschade van voorgaande winter is zo goed als niets. De groei zit er ook goed in.
Over een boek schrijven. Dank je voor het compliment! :D Daar heb ik zeker over nagedacht. Ik heb destijds het besluit genomen om een website te maken ipv een boek omdat ik bang ben dat de afzetmarkt (NL & BE) voor een boek te klein is om uit de kosten te kunnen komen. Daarnaast zie ik digitale media als de opvolger van het klassieke boek, mede omdat het meer interactief is met links naar verschillende onderwerpen.
Toegegeven, momenteel heeft een papieren boek ook nog veel waarde omdat het prettig in gebruik is.
Misschien maak ik in de toekomst ooit wel een boek, maar dan wil ik de website eerst beter op orde hebben... ;)
Bezoek ook eens Palmexotica
Avatar gebruiker
Edwin W
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 06 sep 2009 21:33
Woonplaats: Enschede
16 bedankjes

Re: Palmexotica geupdate oa met Livistona en Serenoa

Berichtdoor Edwin W op 06 jan 2014 14:51

De pagina: Palmgeslachten van de wereld heb ik nu aangepast voor betere werking met tablets. Als je op een geslacht klikt, dan krijg je 3 seconden dat geslacht met locatie op de kaart te zien. Tevens scrolt de pagina naar beneden als dat nodig is. Als het niet werkt, dan is het misschien nodig om de pagina 1 of 2 keer te vernieuwen.
Zou iemand kunnen testen of het prettig werkt? :thumb_up:
Bezoek ook eens Palmexotica
Avatar gebruiker
Edwin W
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 06 sep 2009 21:33
Woonplaats: Enschede
16 bedankjes

Re: Palmexotica geupdate oa met Livistona en Serenoa

Berichtdoor Gouden HandPalm op 06 jan 2014 17:57

Op mijn tablet (Ipad) werkt het. Ook op mijn Dell laptop met Chrome. Op tablet alleen geen 'mouse over' functie omdat je daar niet met muis werkt. Maar hij geeft wel, na touch screen 3 seconden plaatje en locatie aan, alvorens naar de pagina te gaan.

Leuk idee om de regio's van de diverse palmen te omcirkelen. Dat is wel informatief, zelfs als je redelijk ingelezen bent op het gebied van palmen.

Mission accomplished dus. Lucky you! :thumb_up:

PS haal nog wel even de schrijffouten eruit; dat staat zo knullig bv. 'weid verspreid' ipv. 'wijd verspreid' ,
'de geslachtsnaam vereerd ipv. de geslachtsnaam vereert de eerste president, 'afgeleidt van' ipv. 'afgeleid van' etc.

Loop het anders nog even na met een spellingscorrector of bij twijfel (tweifel) kun je me altijd pm'en; ik heb ervoor gestudeerd
Laatst bijgewerkt door Gouden HandPalm op 06 jan 2014 18:20, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Gouden HandPalm
 
Berichten: 1533
Geregistreerd: 13 jun 2013 10:04
Woonplaats: Amsterdam (NH) en Ermelo (Gld)
88 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten