Eigenlijk is Christophe het beste geplaatst om hierop te antwoorden maar ik kan vanuit de praktijk toch wel enige feedback geven natuurlijk:
Kort komt het erop neer dat je het forum draaiende houdt. Dwz, jaarlijks de sponsors zoekt om toch minstens de server kosten te dekken. Op zich is dit redelijk beperkt maar uiteraard niet onbelangrijk. Echter, één van de voorwaarden is dat Palmvrienden geen commerciële invulling krijgt! Je zal dus een bepaalde zakelijke en commerciële ingesteldheid moeten hebben voor het regelen van deze contacten zonder erin door te slaan.
Verder is een groot deel gebruikersbeheer: dwz leden toevoegen aan de bedrijven groep, opnieuw toegang geven bij problemen, spammers verwijderen, bannen,... dit is zeker niet zo heel ingewikkeld en niet ontzettend veel werk maar vergt uiteraard wel een bepaalde continuïteit.
Hieronder valt overigens ook het beheer van de info@ mailbox waar ook regelmatig vragen over het niet kunnen inloggen belanden. Nog meer komt daar de vraag naar de kortingskaart. Daarbij is het dan telkens verwijzen naar de regels etc. De occasionele infovragen verwijs je integraal door naar het forum.
Daarmee komen we ook bij de kortingskaart waarbij het zinvol is om nieuwe bedrijven te betrekken en te zorgen dat er bij de uitstappen kaarten beschikbaar zijn voor de nieuwe leden.
Uitstapjes organiseren: data zoeken, (nieuwe) locaties plannen, overleg met deze zaakvoerders, agenda opmaken en beheren,... Hier kruipt wel wat organisatie in maar enkel even in de winter qua planning en dan in het voorjaar qua maken van de topics.
Specifiek naar het forum is het modteam zeer autonoom maar is het natuurlijk fijn dat er iemand de knopen doorhakt waar nodig en de algemene verantwoordelijkheid heeft. Heel soms moet er eens diplomatisch gereageerd worden op het één of ander en uiteraard modereer je zelf ook enthousiast mee (voornamelijk verplaatsen van berichten, samenvoegen of splitsen waar nodig). Wanneer nodig neem jij ook het initiatief om het team uit te breiden.
Tevens volg je suggesties op naar het forum en pas je de indeling aan indien wenselijk: bv het aanmaken van een nieuwe rubriek. Maar denk bv ook aan het mobiel-foto's-uploaden verhaal of eens kijken naar de mogelijkheden van een forumapp oid... ideetjes die nooit echt helemaal van de grond zijn gekomen helaas.
Ook let je op suggesties omtrent het label "goedgekeurd door palmvrienden" en pas je de lijst aan en contacteer je de bedrijven wanneer nodig. Zowel toekennen (dat is makkelijk) als het intrekken...
Voor al deze zaken is het handig dat je je weg toch wel aardig kunt vinden in Wordpress. Dit is allemaal niet zo heel ingewikkeld hoor maar als je nu al moeite hebt met het aanpassen van de zomertijd in jouw gebruikersprofiel dan ga je het lastig krijgen
Voor het aanpassen van de banners vd sponsors, het updaten van de agenda, aanpassen van de hoofdbanner boven aan de site,... kun je desgewenst terug vallen op de ITer maar dat zou dus betalend zijn en kom je weer bij het sponsoring verhaal. Mét heb je geen kosten aan heel Palmvrienden.
Uiteraard is een nieuw opperhoofd ook de gelegenheid voor nieuwe ideetjes, nieuwe projecten etc. Want ook daar zorg je als beheerder dat Palmvrienden origineel, leuk en modern blijft.
Kortom, een zekere dosis gezond verstand, zin voor initiatief en een zekere commerciële ingesteldheid maar vooral veel enthousiasme en de mogelijkheid om er toch met zekere regelmaat eventjes mee bezig te kunnen zijn.