Palmvrienden Facebook groep

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor JmC4c op 04 mei 2016 08:51

Het gaat idd. razendsnel..
Nauwelijks bij te houden zeg maar. :lol:
Op korte tijd zijn enorm veel lidverzoeken gekomen.
We zitten ginds nu met 1056 leden.
Wat opvallend is, dt 1 post je zoveel reacties en vragen opleverd. Terwijl het hier er veel rustiger aan toe gaat.
Avatar gebruiker
JmC4c
Bedrijven
 
Berichten: 4987
Geregistreerd: 25 jun 2011 16:43
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
502 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor Sub T op 04 mei 2016 12:11

Ik vind de facebookgroep een bedreiging voor de gezondheid van het forum.
Het forum waar toch de meeste kennis overzichtelijk is opgebouwd en bewaard, waar de meeste pioniers zitten maar nu bijna geen reacties meer krijgen op hun berichten.
Ik vind dat op de facebookgroep hoofdzakelijk mensen zitten die graag plantjes zien maar geen echte liefhebbers zijn, het zijn mischien allemaal leuke reacties die je krijgt maar het zijn daar toch niet zo de "exotenfreaks onder mekaar" zoals je dat hier wel hebt.
Hier heb je een databank aan informatie waar je kunt in zoeken, en verder kunt gaan op topics die al ouder zijn.
Vroeger werd er na een bijeenkomst steevast door meerdere personen foto's geplaatst, dat is veel minder nu.
Sommigen die vroeger altijd hier op het forum zaten posten nog maar weinig hier, maar wel op de facebook groep
Avatar gebruiker
Sub T
 
Berichten: 991
Geregistreerd: 15 jan 2013 03:01
Woonplaats: Lommel (B)
136 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor Eduard op 04 mei 2016 13:15

Ja zo zie ik dat ook , het gaat ten kosten van ons mooie forum, jammer want dat Palmvrienden-facebook is een vluchtig geheel met veel actie en weinig inhoud, niet te vergelijken met het bestaande forum :roll:

Ik hoop dan ook dat dit niet de ondergang van het forum gaat worden, voel de bui al hangen! Geen beheerder meer, helaas is het vorige nl forum ook ten gronde gegaan door geen zin meer, te veel werk en zo meer en ging verder op facebook :fluiten:

Groet Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10297
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor Mister w op 04 mei 2016 15:15

naar mijn idee bloedt het forum een beetje dood.... langzaam , langzaam aan , jammer :( :o

Facebook berichten /reacties zijn toch veel minder inhoudelijk waardevol .



Grt
Pipi
Mother Monster 2-Golden Globe winner, Grammy Winner 9x 24 nominations , Academy Award winner Best Female MTVEMA 2016/Superbowl Halftimeshow 2017, Winner Best Female Pop/rock AMA 2017.
https://www.youtube.com/channel/UC07Kxe ... kMOkzqHtBQ
Avatar gebruiker
Mister w
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 28 nov 2014 18:01
Woonplaats: Sudeten
67 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor JmC4c op 04 mei 2016 15:38

Facebookgebeuren heeft nooit iets te maken gehad met het vertrek van personen die hier beheren nog modereren. Ten slotte bestaat geen enkel concurrentie, enkel samenspel door de doorverwijzingen naar hier die gebeurt van vele forumliefhebbers die daar ook vertoeven net als ik.

:off_topic:
De vraag naar beheerders is lange tijd aan de gang, maar geen aanmeldingen momenteel.
Als moderatorteam staan we even machteloos toe te kijken als jullie en verlangend naar nieuw beheer.
Het is dus niet een kwestie van de interactiviteit, het is een kwestie van de tijd, kennis en werk dat erin kruipt.
Vooral de kennis op eerste plaats is nu ons grote probleem. Enkel de tijd brengt raad. En brengt voor ons evenveel vragen als voor jullie.
Vrgr,
Jean-Marie
Avatar gebruiker
JmC4c
Bedrijven
 
Berichten: 4987
Geregistreerd: 25 jun 2011 16:43
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
502 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor Pieter73 op 04 mei 2016 17:05

Ik heb het al eerder vermeld en blijf er nog steeds van overtuigd:
Het grootste probleem van het forum is het gebrek aan gebruiksvriendelijkheid. En dan heb ik het specifiek over het uploaden van foto's. Op facebook kan je elke foto moeiteloos uploaden zonder eerst programma's of app's te moeten downloaden en zelf alles handmatig te moeten verkleinen en opslaan.
Zolang er geen slim computermannetje of -vrouwtje opstaat die het uploaden van foto's naar dit forum net zo makkelijk maakt als bij facebook ben ik er van overtuigd dat het doodbloeden van dit forum door zal zetten ondanks de voordelen die het heeft t.o.v. facebook. Dat zou ik erg jammer vinden maar ik merk dat ik er zelf ook aan mee doe en steeds meer overschakel op facebook.
Pieter73
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 06 feb 2013 13:06
Woonplaats: zoetermeer
45 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor Jozef op 05 mei 2016 09:01

Ik heb twee dagen geleden mijn laatste bericht gepost. Het kost me 10 minuten om met behulp van Twooba mijn bericht te maken. Dat is toch niet te veel gevraagd?
Reacties waren er nog nauwelijks. Komt dit dan omdat Facebook de voorkeur krijgt?

Facebook is de snelle hap, vluchtig en best leuk, ik kijk regelmatig via het account van Dimphy.

Op het forum zit alle kennis, en daarnaast is het voor mij ook een soort van dagboek voor mijn tuin. Vanaf het begin dat ik dit forum vond heb ik het ook zo ontzettend leuk gevonden om andermans tuinen te volgen. Ik hoop dat hier wel te kunnen blijven doen. Maar als facebook daarin de voorkeur krijgt wat valt hier straks dan nog te zien?

Gelet op de weinige berichten hier in een week dat er veel vrije dagen zijn, krijg ik het idee dat Facebook dus de toekomst is. Ik blijf het forum in elk geval trouw, maar vermoedelijk gaat het een kleinere club worden.

Gr. Jozef
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor aralia op 05 mei 2016 09:39

Ik blijf in ieder geval het forum volgen!

Ik reageer niet op elke post, maar ik lees wel alles.
Ik vind het ook erg prettig om "oude" topics nog eens uit te pluizen. Uiteindelijk zijn de planten, die onze passie zijn, over duizenden jaren geëvolueerd en niet in een paar vluchtige momenten. Dat geldt ook voor hun vereisten qua verzorging. Voor mij blijft de kennis van de mensen die durven experimenteren en die met vallen en opstaan hebben geleerd, altijd actueel.

Het is niet omdat mp3 de trend is, dat een elpee geen waarde meer heeft.
Blijven posten dus, en al bij voorbaat bedankt daarvoor! :applaus: :applaus: :applaus:
aralia
 
Berichten: 255
Geregistreerd: 10 apr 2014 17:26
Woonplaats: West-Vlaanderen
36 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor Pieter73 op 05 mei 2016 11:48

Eén ding is zeker. De leegloop van het forum wordt niet gestopt door:
* Het "wij" tegen "zij" gevoel dat facebook-gebruikers afschildert als de oppervlakkige vijand van ons forum. Degenen die vroeger op het forum postten en dat nu op facebook doen zijn nog steeds dezelfde mensen. Maar blijkbaar is er iets waardoor ze nu de voorkeur geven aan posten op facebook.
* Ontkennen dat het forum verbeterpunten heeft of zeggen dat het allemaal wel mee valt. Als er geen verbeterpunten zouden zijn dan zou het hier veel drukker zijn want het forum heeft absoluut grote voordelen t.o.v. facebook.

Ik heb aangegeven wat voor mij de reden is dat ik steeds minder hier post en steeds vaker op facebook. En ik heb hier regelmatig topics voorbij zien komen van nieuwe mensen die enthousiast wat wilde posten en vervolgens hun foto's niet konden plaatsen. En reacties van vaste gebruikers die het ook nog steeds omslachtig vinden.

Maar als jullie er echt wat aan willen doen en niet overtuigd zijn dat dit een bruikbare tip was: post dan een mini-enquête op de palmvrienden facebookpagina. Zo'n topic die bovenaan blijft staan. En vraag wat de belangrijkste reden is dat men daar post i.p.v. op dit forum.
Pieter73
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 06 feb 2013 13:06
Woonplaats: zoetermeer
45 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor Mister w op 05 mei 2016 12:11

Pieter73 schreef:Eén ding is zeker. De leegloop van het forum wordt niet gestopt door:
* Het "wij" tegen "zij" gevoel dat facebook-gebruikers afschildert als de oppervlakkige vijand van ons forum. Degenen die vroeger op het forum postten en dat nu op facebook doen zijn nog steeds dezelfde mensen. Maar blijkbaar is er iets waardoor ze nu de voorkeur geven aan posten op facebook.
* Ontkennen dat het forum verbeterpunten heeft of zeggen dat het allemaal wel mee valt. Als er geen verbeterpunten zouden zijn dan zou het hier veel drukker zijn want het forum heeft absoluut grote voordelen t.o.v. facebook.

Ik heb aangegeven wat voor mij de reden is dat ik steeds minder hier post en steeds vaker op facebook. En ik heb hier regelmatig topics voorbij zien komen van nieuwe mensen die enthousiast wat wilde posten en vervolgens hun foto's niet konden plaatsen. En reacties van vaste gebruikers die het ook nog steeds omslachtig vinden.

Maar als jullie er echt wat aan willen doen en niet overtuigd zijn dat dit een bruikbare tip was: post dan een mini-enquête op de palmvrienden facebookpagina. Zo'n topic die bovenaan blijft staan. En vraag wat de belangrijkste reden is dat men daar post i.p.v. op dit forum.



Goed idee :!: :D
Mother Monster 2-Golden Globe winner, Grammy Winner 9x 24 nominations , Academy Award winner Best Female MTVEMA 2016/Superbowl Halftimeshow 2017, Winner Best Female Pop/rock AMA 2017.
https://www.youtube.com/channel/UC07Kxe ... kMOkzqHtBQ
Avatar gebruiker
Mister w
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 28 nov 2014 18:01
Woonplaats: Sudeten
67 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten