Palmvrienden Facebook groep

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor Jozef op 05 mei 2016 13:37

Nogmaals het plaatsen van foto's zoals ik mijn topic "tuin Jozef & Dimphy" heb geplaatst koste me 10 minuten. Het is ook wel van deze tijd dat alles snel moet en totaal geen moeite mag kosten. :(

Ik mag nu graag naar Harrie verwijzen, deze meneer is 83 jaar en plaatst hier wel foto's omdat hij de moeite heeft genomen om te kijken hoe het werkt. Dat vind ik dan weer opvallend.

Open je hier je eigen tuin topic, dan heb je gelijk ook de mogelijkheid het als een soort van fotoboek keer op keer te bekijken.

Ik zou dolgraag de tuinen van de facebook gebruikers willen zien.

Ik zie deze mensen niet als de vijand maar zou ze juist zo graag hier willen verwelkomen.
Gr. Jozef
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor Mister w op 05 mei 2016 15:22

Jozef schreef:Nogmaals het plaatsen van foto's zoals ik mijn topic "tuin Jozef & Dimphy" heb geplaatst koste me 10 minuten. Het is ook wel van deze tijd dat alles snel moet en totaal geen moeite mag kosten. :(

Ik mag nu graag naar Harrie verwijzen, deze meneer is 83 jaar en plaatst hier wel foto's omdat hij de moeite heeft genomen om te kijken hoe het werkt. Dat vind ik dan weer opvallend.

Open je hier je eigen tuin topic, dan heb je gelijk ook de mogelijkheid het als een soort van fotoboek keer op keer te bekijken.

Ik zou dolgraag de tuinen van de facebook gebruikers willen zien.

Ik zie deze mensen niet als de vijand maar zou ze juist zo graag hier willen verwelkomen.
Gr. Jozef


Jozef,
Wat foto;s plaatsen betreft kan je ook externe site gebruiken , fluitje van een cent en ik hoef de fotootjes niet steeds te verkleinen ;)

Grt
Pippi
Mother Monster 2-Golden Globe winner, Grammy Winner 9x 24 nominations , Academy Award winner Best Female MTVEMA 2016/Superbowl Halftimeshow 2017, Winner Best Female Pop/rock AMA 2017.
https://www.youtube.com/channel/UC07Kxe ... kMOkzqHtBQ
Avatar gebruiker
Mister w
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 28 nov 2014 18:01
Woonplaats: Sudeten
67 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor irminsul op 07 mei 2016 21:52

Fotos van 300kb zijn natuurlijk niet van deze tijd, een externe site gebruiken kan maar is wel omslachtig.

Ik denk dat de voornaamste reden is dat men nu veel meer mobiel online gaat, en dit forum past zich niet aan schermgrootte of resolutie aan. Voor mobiel gebruik is Facebook dan veel eenvoudiger, eigenlijk is het forum niet te doen op een telefoon. Vraag is of een eventuele nieuwe beheerder het forum zo op se schop wil nemen om het toekomstbestendig te maken... Mobiele fora kan ook via tapatalk bijv.
irminsul
 
Berichten: 95
Geregistreerd: 02 nov 2015 16:32
Woonplaats: Almere
13 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor Esther op 07 mei 2016 22:34

een veelgehoorde klacht is dat als mensen foto's plaatsen dat er dan geen reacties op komen, op facebook komen de reacties wel. Wellicht is het dan een idee om op diegene die dan wel de moeite nemen om foto's te plaatsen af en toe een reactie te plaatsen wat je ervan vindt? Dan is iedereen blij :)

Wat betreft de klachten over het plaatsen van foto's op het forum en dat het niet te doen is om het forum op de telefoon te openen: een nieuwe beheerder nog altijd niet gevonden, hopelijk kan het forum nog een hele poos in de lucht blijven in de huidige situatie :? Tot het moment dat er een nieuwe beheerder is gevonden die deze punten kan en wil oppakken zullen we dus moeten roeien met de riemen die we hebben ;) er zal dus niets gaan veranderen aan de wijze van foto's plaatsen o.i.d. . Mocht er geen nieuwe beheerder worden gevonden dan..... geen idee.... maar het zal niet eeuwig op deze wijze door kunnen blijven gaan. Ik hoop dan ook dat jullie tot die tijd op dezelfde fijne wijze door willen blijven gaan op het forum en/of op facebook en dat er spoedig iemand het beheer wil overnemen zodat de schat aan informatie niet verloren zal gaan.
Avatar gebruiker
Esther
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 18 jul 2010 11:03
Woonplaats: Zuid-Limburg
93 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor lapalmeraie op 09 mei 2016 09:42

Jozef schreef:Open je hier je eigen tuin topic, dan heb je gelijk ook de mogelijkheid het als een soort van fotoboek keer op keer te bekijken.


Inderdaad! Ik gebruik mijn fotoalbum heel vaak wanneer ik een bepaald onderwerp wil illustreren. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor wsnbm op 09 mei 2016 15:30

Het feit dat we met passie deze discussie voeren geeft aan dat we het belangrijk vinden en hebben we dus een gezamenlijk belang, namelijk dat we Palmvrienden zijn.

Ben sinds kort lid van de fb groep, maar heb nog niets geplaatst of iets dergelijks, dat doe ik voorlopig "gewoon" op het forum.
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor tbird44 op 22 mei 2016 15:14

Esther schreef:een veelgehoorde klacht is dat als mensen foto's plaatsen dat er dan geen reacties op komen, op facebook komen de reacties wel. Wellicht is het dan een idee om op diegene die dan wel de moeite nemen om foto's te plaatsen af en toe een reactie te plaatsen wat je ervan vindt? Dan is iedereen blij :)

Wat betreft de klachten over het plaatsen van foto's op het forum en dat het niet te doen is om het forum op de telefoon te openen: een nieuwe beheerder nog altijd niet gevonden, hopelijk kan het forum nog een hele poos in de lucht blijven in de huidige situatie :? Tot het moment dat er een nieuwe beheerder is gevonden die deze punten kan en wil oppakken zullen we dus moeten roeien met de riemen die we hebben ;) er zal dus niets gaan veranderen aan de wijze van foto's plaatsen o.i.d. . Mocht er geen nieuwe beheerder worden gevonden dan..... geen idee.... maar het zal niet eeuwig op deze wijze door kunnen blijven gaan. Ik hoop dan ook dat jullie tot die tijd op dezelfde fijne wijze door willen blijven gaan op het forum en/of op facebook en dat er spoedig iemand het beheer wil overnemen zodat de schat aan informatie niet verloren zal gaan.


Ik ben het met Esther eens....ik doe veel moeite om op het forum iets te plaatsen Zeker foto's gaan niet makkelijk.
en dan krijg je nul reacties
en dat is geregeld
dus geef mij maar Facebook
tbird44
 
Berichten: 508
Geregistreerd: 18 apr 2015 20:40
13 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor tbird44 op 22 mei 2016 15:18

Pieter73 schreef:Eén ding is zeker. De leegloop van het forum wordt niet gestopt door:
* Het "wij" tegen "zij" gevoel dat facebook-gebruikers afschildert als de oppervlakkige vijand van ons forum. Degenen die vroeger op het forum postten en dat nu op facebook doen zijn nog steeds dezelfde mensen. Maar blijkbaar is er iets waardoor ze nu de voorkeur geven aan posten op facebook.
* Ontkennen dat het forum verbeterpunten heeft of zeggen dat het allemaal wel mee valt. Als er geen verbeterpunten zouden zijn dan zou het hier veel drukker zijn want het forum heeft absoluut grote voordelen t.o.v. facebook.

Ik heb aangegeven wat voor mij de reden is dat ik steeds minder hier post en steeds vaker op facebook. En ik heb hier regelmatig topics voorbij zien komen van nieuwe mensen die enthousiast wat wilde posten en vervolgens hun foto's niet konden plaatsen. En reacties van vaste gebruikers die het ook nog steeds omslachtig vinden.

Maar als jullie er echt wat aan willen doen en niet overtuigd zijn dat dit een bruikbare tip was: post dan een mini-enquête op de palmvrienden facebookpagina. Zo'n topic die bovenaan blijft staan. En vraag wat de belangrijkste reden is dat men daar post i.p.v. op dit forum.



Heel goed idee
Maar nog steeds niet gedaan...erg jammer
tbird44
 
Berichten: 508
Geregistreerd: 18 apr 2015 20:40
13 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor JmC4c op 22 mei 2016 19:17

Ik leef online, met mobiel.
En idd het is totaal niet confortabel.
En als moderator , topics verplaatsen/sluiten, spammers bannen enz. Is het dan nog erger :)
Enkele foto's posten naar hier neemt geruime tijd.
Maar natuurlijk heb ik het ervoor over :)

Destijds hebben we een duidelijke enquête gehouden welke reden velen hier niet of minder posten.
Beter als Esther kan ik het niet toelichten.
Zo is het en ook wij zijn afhankelijk net als jullie op.een bepaalde kennis onder norm van beheerder genaamd.

Maar reacties geven was ook 1 van de hoofdpunten.
Net als de foto's plaatsen.

Groetjes
JM
Avatar gebruiker
JmC4c
Bedrijven
 
Berichten: 4987
Geregistreerd: 25 jun 2011 16:43
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
502 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor Jozef op 22 mei 2016 19:36

Waarschijnlijk krijg je weinig reacties omdat facebook zo populair is.
Ik reageer vrijwel altijd. En als het enigszins mogelijk is op een positieve manier.

Overstappen omdat iets teveel moeite kost. :(

Het kost mij 3 handelingen om een foto te plaatsen.
Foto nemen, foto downloaden in Twooba, stap 3 topic openen en foto's kopiëren.

Nou nou, daarna ben ik wel aan een douche toe zeg. ;)

In je tuin steek je toch ook veel tijd?
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten