Zwerfkatten vormen een risico voor de volksgezondheid

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Zwerfkatten vormen een risico voor de volksgezondheid

Berichtdoor draco op 03 jul 2016 01:38

Ivan schreef:Verplichte registratie en vaccinatie wat een kul alsof we nog niet genoeg regeltjes hebben. Ja ik heb o.a. 2 katten die dagelijks wel even buiten komen en ervaar veel hinder van katten in de buurt maar overdrijven is ook een kunst.


Ik vermoed dat jouw katten ook de nodige stress ervaren van de rondzwervende exemplaren. Dat is uit onderzoek gebleken. Het zijn geen sociale dieren en met name in steden is vaak sprake van een te hoge populatiedichtheid. In de nacht worden ook hier af en toe heroische gevechten geleverd, te horen aan het gekrijs en zichtbaar aan de plukken vacht die we 's ochtends op het erf aantreffen.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6743
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Zwerfkatten vormen een risico voor de volksgezondheid

Berichtdoor Ivan op 03 jul 2016 01:54

ik ervaar stress van katten die meer buiten als binnen leven omdat ik ook 4 honden heb die met wandelen helemaal los gaan met katten :lol:
Ivan
 
Berichten: 1041
Geregistreerd: 31 aug 2011 08:51
65 bedankjes

Re: Zwerfkatten vormen een risico voor de volksgezondheid

Berichtdoor Sub T op 03 jul 2016 02:23

Ik heb hier nog nooit last gehad van katten maar wel van tuinvogels! Man man als ik met de nacht gewerkt heb altijd dat elendig gezang van die kabaal makende merels, ik hoop dat ze maar gauw vogelvrij verklaard worden zodat ik ze kan aanvallen met bb guns, vogelklemmen en weet ik veel wat nog. En dan heb ik het nog niet gehad over die kinderen van de buren... afmaken die handel!
Avatar gebruiker
Sub T
 
Berichten: 993
Geregistreerd: 15 jan 2013 03:01
Woonplaats: Lommel (B)
136 bedankjes

Re: Zwerfkatten vormen een risico voor de volksgezondheid

Berichtdoor draco op 03 jul 2016 11:29

Sub T schreef:Ik heb hier nog nooit last gehad van katten maar wel van tuinvogels! Man man als ik met de nacht gewerkt heb altijd dat elendig gezang van die kabaal makende merels, ik hoop dat ze maar gauw vogelvrij verklaard worden zodat ik ze kan aanvallen met bb guns, vogelklemmen en weet ik veel wat nog. En dan heb ik het nog niet gehad over die kinderen van de buren... afmaken die handel!


Misschien helpen oordopjes ? :lol: :lol:
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6743
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Zwerfkatten vormen een risico voor de volksgezondheid

Berichtdoor plantinjetuin op 05 jul 2016 18:47

zolang mijn honden niet vrij los mogen lopen in de tuinen van anderen duld ik ook andermans kat niet. die worden te vuur en te zwaard bestreden.
plantinjetuin
 
Berichten: 230
Geregistreerd: 04 jul 2010 22:41
Woonplaats: luttelgeest
12 bedankjes

Re: Zwerfkatten vormen een risico voor de volksgezondheid

Berichtdoor jos944 op 05 jul 2016 20:57

Ik heb ook last van katten in de tuin die soms zo brutaal zijn dat ze zelfs in de zomer onze slaapkamer binnen komen.
We wonen op een hoekhuis en regelmatig komt er van het speelveld naast onze tuin een bal over de schutting. Meestal gelukkig in de vijver. Maar het gebeurt ook wel eens dat we blij zijn dat de luifel uit is. Anders was het in ons eten beland.
Als de buurtkinderen aan het voetballen zijn horen we ook wel eens woorden als K*T, Kl**tzak, N**ken en ga zo maar door.
De vogels die ongevraagd onze tuin binnen vliegen plukken de haren van mijn Trachy's en halen het bronmos en veenmos uit de vijver/beekloop voor hun nesten.
De egels ... Tja.. Wat moet ik er van zeggen. Tijdens het paarseizoen klinkt het alsof er een stoomtrein door de achtertuin rijdt. Wat een kabaal maken die K*t Beesten. En ze slopen ook mijn diverse planten bij het jagen op slakken.
Bladluizen. Gelukkig heb ik veel oorwurmen en lieveheersbeestjes om deze beesten de baas te zijn.
Sluipwespen wat een kl**tebeesten. Ruimen allemaal mijn spinnen op.
Spinnen. Elke ochtend loop ik over het tuinpad met een gezicht vol spinnen webben. Wat een ellende waren ze er maar niet.
Kikkers??? Die zijn helemaal een hel. Kwaken het hele voorjaar...en soms met een zwoele zomernacht lopen ze zelfs de woonkamer binnen.
Muggen daar heb ik gelukkig weinig last van door de kikkers en vissen maar ook wat vogels pakken deze zoemende klerelijers.
Slakken? Padden en kikkers maar ook de egels weten hier wel raad mee.
Muizen.. Jaren terug hadden we muizen in het plafond van onze uitbouw zitten. Gelukkig geen last meer van door de katten :-).

Als iemand nog een natuurlijke vijand weet voor de buurtkinderen en hun voetbal. Ik sta open voor TIPS!!! :mrgreen: :mrgreen:
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes

Re: Zwerfkatten vormen een risico voor de volksgezondheid

Berichtdoor Eduard op 05 jul 2016 21:43

Ja op de hoogste etage gaan wonen van een torenflat met daktuintje dan resteren enkel nog wat muggen :lol:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10304
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
999 bedankjes

Re: Zwerfkatten vormen een risico voor de volksgezondheid

Berichtdoor rice op 05 jul 2016 21:53

laten we zeggen dat deze palmvrienden niet op de partij vd dieren stemmen?

:mrgreen:
rice
 
Berichten: 347
Geregistreerd: 21 apr 2014 14:37
Woonplaats: Noord-Brabant
33 bedankjes

Re: Zwerfkatten vormen een risico voor de volksgezondheid

Berichtdoor draco op 06 jul 2016 00:05

Eduard schreef:Ja op de hoogste etage gaan wonen van een torenflat met daktuintje dan resteren enkel nog wat muggen :lol:


Grappig dat je dit noemt Eduard. lang geleden voordat ik een tuin had woonde ik op 10 hoog in een galerijflat waar de katten van een buurman mijn plantenbakken als latrine gebruikten. De persoon weigerde om zijn katten bij zich te houden totdat ik dreigde de drollen onder zijn deurmat te leggen. :D
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6743
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Zwerfkatten vormen een risico voor de volksgezondheid

Berichtdoor Rob op 06 jul 2016 01:08

de Haan schreef:Heb 3 katten die nooit los buiten lopen.
Ik vind dat dit zo hoort.



+1
Geen katten hier maar 100% mee eens. Een huisdier is voor in huis, niet in anders tuin.
Ik ga met alle direnvrienden in de buurt beter geen gedetailleerd report schrijven hier maar als ik ze aantref, dan probeer ik ze "met mijn gebruikelijke zachte hand" te verwijderen....

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten