“Gratis” zaden bij Aliexpress

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

“Gratis” zaden bij Aliexpress

Berichtdoor Dutchlatino op 24 nov 2016 00:26

Twee soorten zaad had ik op het oog. Bloemenzaad van de Sandersonia en zaad van de Gloriosa. Omdat de goedkoopste zaden nog geen € 0,50 kosten durfde ik wel te bestellen bij Alie. Bij de recensies las ik echter dat enkele klanten de verkeerde zaden hadden ontvangen. Ik besloot daarom om niet op 1 paard te wedden en bij 9 “verschillende” bedrijven te bestellen.

Wie schetst mijn verbazing dat ik 5 verschillende soorten zaad mocht ontvangen van deze leveranciers; helaas was er niet één bedrijf in staat om mij ook het juiste zaad toe te sturen.
Alle bedrijven heb ik aangeschreven: “Hoe gaan jullie dit oplossen ?” Hierop kreeg ik totaal geen reactie. Toen ik ze voor een tweede keer mailde en dreigde met de Chinese ambassade in Nederland waren er twee bedrijven die eieren voor hun geld kozen en hun advertenties verwijderden.

Natuurlijk is goedkoop duurkoop maar ik vond het de moeite van het proberen waard. Inmiddels heb ik mijn “inzet” terug gestort gekregen. Ook heb ik de 9 bedrijven en producten voorzien van een slechte feedback. Slechts 1 bedrijf heeft mijn reactie ook daadwerkelijk geplaatst.

Deze is terug te vinden op: https://www.aliexpress.com/item/Glorios ... 0.0.LclZ2z

Hun theorie is waarschijnlijk dat klanten voor € 0,50 niet moeilijk gaan doen. Dat is “easy money” toch ;) Helaas voor hen ben ik iemand van principes. Zelfs al had het maar € 0,01 gekost had ik nog aan de bel getrokken.

Aan het einde van de rit heb ik uiteindelijk onder de streep 5 soorten verrassingszaden gratis en ze hebben zelfs nog € 0,10 teveel terug gestort. Jongens, jongens, wat een winst ! De tijd die ik erin gestoken heb zal ik maar buiten beschouwing laten. Ik vond het overigens wèl leuk om te doen.

Eindconclusie: Brood koop je bij de bakker, vlees bij de slager en bloemzaden koop je dus inderdaad ... eh ... NIET... bij Alie.

Groeten, Johan
Neem eens een kijkje in mijn tuin: http://dutchlatino.webklik.nl/page/fotoalbum
Avatar gebruiker
Dutchlatino
 
Berichten: 201
Geregistreerd: 11 okt 2011 14:59
Woonplaats: Valkenswaard
11 bedankjes

Re: “Gratis” zaden bij Aliexpress

Berichtdoor Gouden HandPalm op 30 nov 2016 21:12

Je moet het een beetje treffen bij Ali. Vaak heb ik wel gekregen wat ze aanboden en het kwam nog op ook...

Maar als je 10 cycas zaden voor € 0,30 ziet staan dan weet je al van te voren: dit is te mooi om waar te zijn. Niet doen dus.

Ik heb voor de gein wel eens zo'n bestelling geplaatst. Je krijgt dan een zakje koolzaad of andere onzin opgestuurd.

Chinezen zijn ook niet gek. Die weten wel wat iets waard is en kijken snel naar de prijzen op de wereldmarkt als ze iets aanbieden. Dat Chinezen prima waar kunnen leveren bewijst coldplant.com waar je prima zaden kunt kopen tegen een prima service. Maar ja, dan betaal je wel wat.

China levert steeds betere kwalitatieve producten: ik rijd al jaren op een chineze replica van een oude Honda dax (een zgn. bami-bak, dus) en die motor rijdt al jaren zo betrouwbaar als een trein. Dat er een hoop rommel uit China komt is een fabeltje waarmee ondernemers hun prijzen hoog proberen te houden.
Avatar gebruiker
Gouden HandPalm
 
Berichten: 1533
Geregistreerd: 13 jun 2013 10:04
Woonplaats: Amsterdam (NH) en Ermelo (Gld)
88 bedankjes

Re: “Gratis” zaden bij Aliexpress

Berichtdoor lapalmeraie op 01 dec 2016 09:29

Ik ben ook een frequent besteller van Alie en ben tot nu toe nog nooit teleurgesteld geweest.
Natuurlijk moet je wel goed vergelijken voordat je koopt en ook de tijd nemen om de commentaren even goed door te nemen. Want er zitten inderdaad ook heel wat prutsers tussen.
Ik zie iig heel veel dingen terug die identiek hetzelfde zijn (en hoogstwaarschijnlijk uit dezelfde fabriek komen!) maar waar je hier een meervoud voor betaalt. Natuurlijk wil iedereen in de import keten zijn graantje meepikken wat resulteert in de hogere prijs.

Nu zag ik inderdaad onlangs ook Phyllostachys parvifolia zaden voor drie keer niets maar had daarbij al een onderbuik gevoel. Meestal zijn die commerciële zaden (zoals op vakantiemarkten bv) niet denderend van kwaliteit.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes


Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten