Ervaringen met Bakker.com
Geplaatst: 11 apr 2019 09:26
Heb me laatst laten verleiden om een bestelling te plaatsen bij deze firma. Klanten uit Belgie kunnen niet op de site bestellen maar na contact te hebben opgenomen met hun mocht ik mijn bestelling plaatsen gewoon via mail. Toch sympathiek vind ik! Planten werden netjes geleverd, goed ingepakt met het faktuur erbij. 2 planten die ik besteld had zaten er niet bij maar stonden wel op het faktuur. Opnieuw contact opgenomen en zij maakten er geen probleem van beide planten na te sturen. Ik moest er eventjes op wachten maar goed, beide planten kwamen netjes aan. Dus ik betaal mijn faktuur. Een week later krijg ik bij de post een brief waarin staat dat de betalingstermijn tussen de levering van de planten en de betaling overschreden was en of ik zo vriendelijk wilde zijn het faktuur te betalen. Ik weet dat betalingen met overschrijving tussen Belgie en Nederland altijd minimum 3 werkdagen in beslag nemen dus ik ging er van uit dat de brief en de betaling wel gekruist waren dus ik reageerde niet. Weer een week verder opnieuw een brief in de bus, dit maal een aanmaning de betaling uit te voeren met een dreigement van aan te rekenen rente en administratiekosten en het inschakelen van een incassobureau bij niet voldoen. Toch maar even contact opgenomen via mail met de firma wat er nu feitelijk aan de hand is maar ik krijg geen reactie. Ben er toch niet echt gerust in. Heb zo vroeger ook eens in de clinch gelegen met eenzelfde voorval bij een firma genaamd "De geheimen vallei" waarbij ik slechts de helft van de bestelde planten aankreeg en die waren dan 1/2 tot 2/3de kleiner dan ze hoorden te zijn. Ik weigerde toen mijn faktuur te betalen tot alles in orde was en daar is toen veel gepalaver rond geweest ook met dreiging inschakelen incassobureau e.d. Deze firma verdween echter plots van het internet en daar heb ik toen gelukkig ook nooit meer iets van gehoord.