Azoren

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Azoren

Berichtdoor JeroenB op 02 jul 2019 22:58

Ik ga binnenkort op reis naar de Azoren. Zijn er hier mensen met reiservaringen?
Welke parken of botanische tuinen zeker te bezichtigen?
Ik ben me aan het informeren, tot zover lijkt het me daar super mooi met vele watervallen en veel diversiteit aan planten. Tips zijn altijd welkom. :lol:

Groeten Jeroen
JeroenB
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 29 okt 2016 10:08
Woonplaats: Rotselaar
3 bedankjes

Re: Azoren

Berichtdoor Alte op 03 jul 2019 19:28

Hallo Jeroen,
ben voor ongeveer 4 jaar terug naar Sao Miguel geweest en eigenlijk is het gehele eiland 1 groot park. Advies is wel om een autootje tehuren. In de hoofdstad zijn diverse parken, welke de moeite waard zijn om te bezichtigen.
Indien je van wandelen houdt, zijn er leuke wandelboekjes van dit eiland met de prachtigste wandel routes. Al deze wandelroutes zijn allemaal even mooi en goed. Het eiland staat vol met agapantussen en heel veel boomvarens (div. soorten en in alle maten) etc. Ook de stranden zijn mooi en wat bijzonder is, er zijn veel dolfijnen en walvissen te zien op zee, informeer wel even bij wie je het beste dit kan boeken. Helaas weet ik de naam niet meer van de rederij, maar deze garandeert dat je ze ziet en indien je ze niet ziet, mag je de volgende dag weer met ze mee (gratis). Zij hebben nm iemand aan de kust zitten die ze spot en dit doorgeeft aan de boot.
Maar al met al, het is een prachtig eiland, wat zeker de moeite waard is.
Alte
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 26 jun 2012 22:45
3 bedankjes


Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten