De Wereld

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: De Wereld

Berichtdoor Mainfield2017 op 20 maart 2020 22:41

draco schreef:Dat is een retorische vraag Mainfield. Als U het kamerdebat enigszins heeft gevolgd dan zal dat toch duidelijk zijn. Maar linkse of rechtse populisten zijn me om het even (erg). En wat Europa betreft, we zitten nu eenmaal in 't schuitje en alleen zwemmend verder gaan is niet aantrekkelijk. :lol:


Ik als trotse fries/Nederlander erger me een beetje aan het woord populist, ik ben trots op onze cultuur en trots op onze geschiedenis ik word regelmatig voor populist of erger uitgemaakt. Ik zie heel veel debatten en overal gezien vind ik het eigenlijk allemaal wel een stel populisten je ziet nu dat een Thierry baudet helemaal kapot word gemaakt door de media en de van oorsprong oudere partijen terwijl hij best wel vaak goede argumenten of moties inbrengt. maar ik vind het eigenlijk best wel triest dat een pvv/fvd met miljoenen kiezers totaal worden genegeerd, ik zou persoonlijk toch liever een anders politiek stelsel hebben met meer democratie en minder vastgemetselde kabinetten, een bindend referendum zou een goed begin zijn

Zo nu nog een pintje weg tikken :lol:
Fryslân exoot
Winter 2016~2017 -9
Winter 2017~2018 -7
Winter 2018~2019 -10 (2 ijsdagen)
Winter 2019~2020 -3 ( 0 ijsdagen)
Winter 2020~2021 -13 (8 aaneengesloten ijsdagen met max - 6)
Mainfield2017
 
Berichten: 297
Geregistreerd: 05 nov 2017 22:19
33 bedankjes

Re: De Wereld

Berichtdoor draco op 21 maart 2020 01:38

Het zou niet in mij opkomen om een Fries een populist te noemen Mainfield. ;) In dit polderlandse dorp wonen veel Friezen die dat trots uitstralen met hun vlag en wimpel. Ikzelf ben en blijf een Brabo. :applaus:
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: De Wereld

Berichtdoor Gouden HandPalm op 21 maart 2020 20:57

Uiteindelijk zullen er moeilijke keuzes moeten worden gemaakt. Momenteel wordt de hele economie opgeofferd om de zwakste groep, de 70/80 plussers, in leven te houden, die overigens ook wel zouden bezwijken als er een gewone griep epidemie zou uitbreken. En doen ze dat niet dan gaan ze ook binnen afzienbare tijd wel dood (net als wij allemaal, trouwens).

Het hele afsluiten van de economie bevreemdt me enigszins. Tot nu toe gedraagt Corona zich niet anders dan elk ander griepvirus. Het is hooguit wat meer besmettelijk en levert meer luchtweginfecties op.

Hoe lang houden we het nog vol, het humanistisch ideaal van een eindeloos leven voor iedereen, een onsterfelijkheid die slechts schijn is? De dood is nu eenmaal een gegeven en zal dat ook altijd blijven (ondanks het kinderachtig gedroom van een aantal futurologen).

Er zal uiteindelijk opstand uitbreken als mensen hun geld echt zien verdampen. Zoals in de jaren 30 van de vorige eeuw. Dan zullen er harde keuzes gemaakt moeten worden.

Dan gaan we Darwiaanse toestanden meemaken waarbij 'survival of the fittest' niet vertaald meer wordt met 'het overleven van de best aangepaste' maar, ietjes heftiger, met 'het overleven van de sterksten'. En dat zullen de jongeren zijn die in opstand komen tegen de doodzieke oudjes die hen door hun weigering dood te gaan tot de bedelstaf brengen. Dan is het snel gedaan met de maatschappelijke solidariteit.

Binnenkort komen er moeilijke ethische dilemma's: moet je coute que coute idereen in leven willen houden als dat betekent dat het de hele samenleving kapot maakt? Dat zou de honger en dood voor iedereen betekenen.

Bij de vikingen sprongen oudjes en zieken uit zichzelf van de rots, om de anderen niet tot last te zijn. Laten we hopen dat het bij ons zover niet zal komen en dat men op tijd een geneesmiddel en een vaccin vindt.
Avatar gebruiker
Gouden HandPalm
 
Berichten: 1533
Geregistreerd: 13 jun 2013 10:04
Woonplaats: Amsterdam (NH) en Ermelo (Gld)
88 bedankjes

Re: De Wereld

Berichtdoor exoten vriend op 25 maart 2020 09:34

Het zijn rare tijden waar we nu door gaan en ben zelf ook thuis van vorige week donderdag (bedrijf ligt zo goed als stil waar ik werk).
Maar in de tuin is altijd wel iets te doen om je bezig te houden of in huis eens de werkjes doen die anders blijven liggen ;)
Zelf volg ik dagelijks eens nieuws van 13u op tv om nieuwe update te zien maar dat is het dan ook
Zou zeggen hou jullie goed en pas op elkaar en geniet van jullie tuin ;)
Avatar gebruiker
exoten vriend
 
Berichten: 863
Geregistreerd: 06 apr 2012 10:36
Woonplaats: deerlijk
89 bedankjes

Re: De Wereld

Berichtdoor danny2 op 25 maart 2020 20:15

Sorry jongens maar hier zeggen ze dat de Nederlanders nog niet goed begrijpen waar het om gaat en als ik dit lees moet ik dat wel beamen.

Ik ga er niet veel woorden aan verspillen, mijn dochter werkt in de zorgsector en heeft al veel leed door dit Covid-19 virus gezien.....
Gelukkig ziet het er voor jongeren als een onschuldig griepje uit...maar eenmaal je het hebt ...
Ik vrees dat we pas in de beginfase zitten en dit ons nog lang kan achtervolgen.

Hopelijk blijven allen gezond,
groetjes danny
danny2
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 01 nov 2011 00:04
Woonplaats: Hasselt
148 bedankjes

Re: De Wereld

Berichtdoor Rob op 26 maart 2020 00:10

Thx Danny. Erg goede reactie.
Blijkbaar hebben we onze zuiderburen soms hard nodig om ons Nederlanders tot rede te roepen. Ons soms veel te tolerante 'laat maar waaien' attitude is hier denk ik niet helemaal pas, en natuurlijk word eea danig onderschat.
Ik kan wel zeggen, wacht maat to je kids er liggen, maar dat klinkt dan ook weer heel erg verkeerd.

Natuurlijk is dit niet het einde der wereld, maar een zeer stevige wake-up call is het toch zeker: Wat nu als het volgende virus een mortaliteit heeft van 40% i.p.v. 2% ?
(je kunt alvast wc papier gaan inslaan, maar die kant moet het dus vooral niet op).

Altijd in het positieve blijvend zeg ik: De zorg sector vroeg om erkenning, budget/salaris verhoging, en extra handjes aan bedden.
Dunkt me dat dit nu niet meer een issue zal zijn... Respect alom.

R.

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11280
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1115 bedankjes

Re: De Wereld

Berichtdoor p e t e r op 26 maart 2020 14:34

Uiteindelijk zullen er moeilijke keuzes moeten worden gemaakt. Momenteel wordt de hele economie opgeofferd om de zwakste groep, de 70/80 plussers, in leven te houden, die overigens ook wel zouden bezwijken als er een gewone griep epidemie zou uitbreken. En doen ze dat niet dan gaan ze ook binnen afzienbare tijd wel dood (net als wij allemaal, trouwens).


:shock: :( :( :(

Ik heb deze week reeds 2 dagen op spoedgevallen meegedraaid en gisteren nog op intensieve zorgen.
Volledig ingepakt, alle naden dichtgetaped masker en veiligheidsscherm...

Ik kan je garanderen dat het echt niet enkel de 70/80-gers zijn die het slachtoffer worden.
40+ die op hun buik liggen tijdens de beademing...
fitte dokters die opgenomen worden met symtomen...

Neem van mij aan, geniet van je gezondheid en gebruik je tijd om nu zoveel mogelijk in je eigen tuin te werken, geïsoleerd van de rest.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: De Wereld

Berichtdoor exoten vriend op 26 maart 2020 14:50

p e t e r schreef:
Uiteindelijk zullen er moeilijke keuzes moeten worden gemaakt. Momenteel wordt de hele economie opgeofferd om de zwakste groep, de 70/80 plussers, in leven te houden, die overigens ook wel zouden bezwijken als er een gewone griep epidemie zou uitbreken. En doen ze dat niet dan gaan ze ook binnen afzienbare tijd wel dood (net als wij allemaal, trouwens).


:shock: :( :( :(

Ik heb deze week reeds 2 dagen op spoedgevallen meegedraaid en gisteren nog op intensieve zorgen.
Volledig ingepakt, alle naden dichtgetaped masker en veiligheidsscherm...

Ik kan je garanderen dat het echt niet enkel de 70/80-gers zijn die het slachtoffer worden.
40+ die op hun buik liggen tijdens de beademing...
fitte dokters die opgenomen worden met symtomen...

Neem van mij aan, geniet van je gezondheid en gebruik je tijd om nu zoveel mogelijk in je eigen tuin te werken, geïsoleerd van de rest.


Respect voor uw werk man :thumb_up:
En inderdaad velen nemen dit te licht op in plaats van de regels te volgen
Avatar gebruiker
exoten vriend
 
Berichten: 863
Geregistreerd: 06 apr 2012 10:36
Woonplaats: deerlijk
89 bedankjes

Re: De Wereld

Berichtdoor tbird44 op 26 maart 2020 14:50

helaas moet er ook gewoon gewerkt worden.
en daar loop je ook een risico
tbird44
 
Berichten: 508
Geregistreerd: 18 apr 2015 20:40
13 bedankjes

Re: De Wereld

Berichtdoor exoten vriend op 26 maart 2020 14:52

tbird44 schreef:helaas moet er ook gewoon gewerkt worden.
en daar loop je ook een risico

Inderdaad... men vrouw werkt in de voeding en moet dus ook gewoon werken wat ook een risico is...
Avatar gebruiker
exoten vriend
 
Berichten: 863
Geregistreerd: 06 apr 2012 10:36
Woonplaats: deerlijk
89 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten