Covid 19

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Covid 19

Berichtdoor draco op 06 okt 2020 20:18

De discussie over het al dan niet dragen van mondkapjes leidt soms ook tot grappige uitspraken.
Bijlagen
Screenshot 2020-10-06 at 18.45.22.jpeg
Screenshot 2020-10-06 at 18.45.22.jpeg (80.25 KiB) 3600 keer bekeken
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Covid 19

Berichtdoor Greener op 06 okt 2020 20:56

Het is en blijft moeilijke materie daar zijn we het allemaal mee eens :thai:

Ik kan alleen maar hopen op een snelle afloop.
Greener
 
Berichten: 464
Geregistreerd: 08 feb 2011 19:14
Woonplaats: ZH, onder R’dam
34 bedankjes

Re: Covid 19

Berichtdoor Hitch op 07 okt 2020 12:31

Mijn persoonlijke gedachte hieromtrent is dat de natuur poogt in te grijpen op de overpopulatie. Nu is het het Coronavirus, in het verleden waren het de pest, Spaanse griep, vogelgriep, melaatsheid, mond en klauwzeer e.d. We zijn simpelweg met veel te veel mensen op deze aardkloot en net als bijvoorbeeld griep zal het Coronavirus zich muteren zodat (zelfs al komen ze eindelijk met een werkend vaccin voor de proppen) dit volgend jaar vrij nutteloos zal blijken. We zullen met deze ziekte moeten 'leren leven' want ze zal niet verdwijnen. Dat maak je mij niet wijs! Inmiddels is in Belgie de kaap van 10000 doden reeds overschreden. Dat is de complete gemeenschap van een klein dorp. Mensen lijken de boel pas serieus te nemen wanneer iemand uit hun onmiddellijke omgeving het krijgt en erger nog er aan sterft. Ik ben 45 jaar en zit helemaal niet in met sommige maatregelen die in mijn ogen terecht zijn en echt wel nut hebben zoals het dragen van mondmasker wanneer je je tussen ander volk begeeft. Andere maatregelen lijken me evenwel nutteloos maar goed, ik vind dat als eenieder in publieke plaatsen een mondmasker draagt en dat de handen vaak ontsmet worden ieder zijn steentje bijdraagt. Meer kun je niet doen en je kunt de economie niet langer plat blijven leggen door iedereen thuis te houden. Mijn teleurstelling en ontzetting gaat vooral uit naar de nu grootste groep van besmetten, namelijk de jongerenen tot 20 en ook de immigranten. Zij vegen letterlijk hun kont aan de algemene veiligheid. Ik werk als buschauffeur van het openbaar vervoer in Leuven, een studentenstad. Ik verschiet niet van de cijfers als ik de omgang tussen de studenten bekijk alle dagen. Niemand mag hun feestgedrag en uitgaansleven in de weg staan zie ik elke week opnieuw. Maar ook de migranten die elke avond in alle publieke openbare plaatsen met hele hordes samen troepen zonder mondmaskers zijn alarmerend. In Belgie proberen ze het wat te verdoezelen maar de hospitalisaties van immigranten die Corona hebben opgelopen in de grote steden is werkelijk alarmerend. Ook het belachelijke feit dat je pas vanaf je 12 jaar een mondmasker moet dragen is gewoon debiel. Vaak krijg ik dan (meestal immigranten) een zwangere moeder met mondmasker op de bus met kinderkoets en dan de rest van haar kroost die hoestend en proestend de bus nemen en zich mengen onder de andere mondmasker dragende reizigers. Dat is toch niet logisch?! In mijn ogen zal deze ziekte nooit meer verdwijnen en we zullen er allemaal aan moeten aanpassen en hopen op het beste wat inhoud dat jij en je geliefden het niet zullen krijgen.
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes

Re: Covid 19

Berichtdoor Rob op 07 okt 2020 22:08

100% mee eens Hitch.
"Nature will find a way" is een van mijn lijfspreuken en die doet nu absoluut opgeld. Het is tijd voor een nieuwe normalisering. Darwin in optima forma.

Het geeft allemaal wel heel erg aan hoe ver we als volk van de werkelijkheid staan tegenwoordig. We hebben alleen nog facebook en rechten, en wie o wie die daar aan komt.
De grap van Kamagurka en AH klacht zijn slechte het topje van de ijsberg van stupiditeit die we dagelijks voorbij zien schuiven; ze bevestigen slechts mijn al bestaande gerede twijfel ten aanzien van het gemiddelde gezonde verstand van mijn mede-stemgerechtigde.
Voor alle duidelijkheid : ik pretendeer absoluut niet het scherpste gereedschap in de kist te zijn, maar de schijnbaar valide keuze om je te gedragen als de spreekwoordelijke "Ik doe niet mee" pukkel op de kont van de samenleving beangstigd me.

Wat mij betreft kunnen mensen die zich met alle geweld de samenleving willen ontvluchten dat doen op andere manieren. Emigreer of ga helemaal off-grid, mijn respect heb je alvast. Een stukkie touw helpt als je het echt allemaal te veel vind....

Verwacht van mij alvast geen kaartje of enigerlei vorm van meelij als je net terug komt na een week fuiven op Ibiza, als je denkt dat je bruiloft of BBQ op je dakterras belangrijk genoeg is, als je zo nodig gezamenlijk 3x daags met 600 in een kerk of moskee zit (of met 15000 in een stadion), of gewoon "niet meer meedoet", en je ligt ineens in een IC bed.
Het is jouw verantwoording, niet die van Rutte, Klaver, de Kerstman, of het meisje van de AH die blijkbaar een voor haar heel belangrijke kelder heeft...

Verantwoording is een vies woord tegenwoordig; vingerwijzen is de nieuwe meta!
Discipline is iets voor Duitsers. Toch?
Iedereen heeft (recht op) een mening, en ja, je mag doen wat je belieft, maar niet ten koste van anderen.
Het is onbeschoft, egoïstisch en misdadig.
In de 80's waren er mensen met Aids, die zich niet wensten te conformeren en anderen willens & wetens besmetten - sommigen ervan zijn daarvoor vervolgd. Waar is dit nu anders?


Mijn 2 slotcenten aan de non-conformisten:
Wacht maar tot je aan de beurt bent (of je vader, of je zus, je kind, je collega...). Ik kom alvast niet op je begrafenis, crematie of ziekbed.
Ik wens eenieder wel al op voorhand gezondheid, sterkte, beterschap en vooral heel veel wijsheid en gezond verstand.


PS: Mijn kapster heeft het, evenals een collega; Mjn vader van 75 geeft mantelzorg aan een 94 jarige demente dame. Hij komt ff een tijdje niet langs....
Heeft iemand nog suggesties voor een super gezellig kerstmenu voor de familie :? :?

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11280
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1115 bedankjes

Re: Covid 19

Berichtdoor palmgek op 08 okt 2020 09:23

:lol: Het zit je blijkbaar hoog :shock: Probeer het los te laten. Voorzichtig zijn is prima, maar laat het je mentale gesteldheid en leven niet bepalen. Pas maar op dat je het stuk touw dat je benoemt in dezelfde alinea als waarin je emigratie benoemt, niet zelf ter hand neemt.

Onze emigratie staat los van de huidige situatie en is iets wat al vele jaren is voorbereid. De ontsnapping aan de huidige situatie hier zie ik slechts als positieve bijkomstigheid. Het aantal besmettingen aldaar is gelukkig erg laag :thai:

Mijn 2 centen, ben voorzichtig, maar laat het je leven niet beheersen.
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3679
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Covid 19

Berichtdoor hanscazan op 08 okt 2020 21:23

interessant artikel uit de artsenkrant,

https://www.artsenkrant.com/actueel/naa ... 49565.html

Mijn 2 centen, laat het "gecontroleerd" ff uitrazen binnen onze meest actieve (milde klachten) groep 20-40 jaar waarop wij (ik56) later moeten bouwen. Laat die groep ff de oudere garde 1 maand met rust laten, die regel kan men heel makkelijk handhaven ;) en er is een soort van immuniteit in de midden leeftijdssector de oorsprong van onze initiële gedachte aanpak waar zweden het deed en volhield.

Cruijff meldde, als je me niet begrijpt heb ik het goed uitgelegd ;)
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: Covid 19

Berichtdoor draco op 09 okt 2020 10:32

De crux zit 'm in het woordje 'gecontroleerd'. Daarvan lijkt op dit moment geen sprake te zijn nu de ziekenhuizen weer vol stromen. :roll:

Wij dachten in Nederland 'appeltje - eitje' om deze klus te klaren. https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/09/ho ... s-a4015390 :roll:
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Covid 19

Berichtdoor Ivan op 10 okt 2020 19:30

Misschien heb ik het topic te vlot gelezen maar zitten hier alleen maar corona gelovers? :shock:

Dat gaat nog een shock geven met de openbaringen van de clinton mails, de demminkzaak die weer hot is en Defender Europe 2020 ;)

Ik zie meer realiteit in de Rockefeller Lockstep, event 201, Agenda2030, de NWO etc.
Ivan
 
Berichten: 1041
Geregistreerd: 31 aug 2011 08:51
65 bedankjes

Re: Covid 19

Berichtdoor Mainfield2017 op 15 okt 2020 13:46

draco schreef:Dat mensen twijfelen is een logische reactie op een weifelende overheid. :roll:
Afstand houden lijkt vooralsnog de beste preventie. Wellicht dat als gevolg van de covid19 maatregelen, influenza en rhinovirussen deze winter het nakijken zullen hebben. :D


Het covid19 virus is zo sterk dat het influenza rhinovirus
Spontaan weg zijn

Covid19 sars cov 2 is niet fake maar het is wel met super veel angst door de media ons aangepraat. Ik snap dat mensen bang zijn,maar we moeten het als samenleving meer rationeel gaan bekijken want wat we nu doen is voor de lange termijn ook super schadelijk een goede gezondheidszorg begint bij een florerende economie. wij blazen nu onze economie op voor een mortality cijfer van 0.20.Momenteel zijn er in Nederland rond de 150 duizend Nederlanders die bij de voedselbank hun voedsel moeten halen het is denkbaar dat dit aantal binnen 2 jaar op 250 duizend of meer komt te liggen dit geld ook voor uitkeringen enz enz dit kan ons systeem helemaal niet aan :? Ik zie het allemaal best wel somber in
Fryslân exoot
Winter 2016~2017 -9
Winter 2017~2018 -7
Winter 2018~2019 -10 (2 ijsdagen)
Winter 2019~2020 -3 ( 0 ijsdagen)
Winter 2020~2021 -13 (8 aaneengesloten ijsdagen met max - 6)
Mainfield2017
 
Berichten: 297
Geregistreerd: 05 nov 2017 22:19
33 bedankjes

Re: Covid 19

Berichtdoor turtleboy op 15 okt 2020 14:31

Angst voor COVID heb ik totaal niet maar wel voor de verstrekkende gevolgen zoals de economie en reguliere zorg daarom draag ik ook al ben ik er principieel tegen toch een mondmasker en houd mij netjes aan de regels.
Als iedereen dat nou eens doet kunnen we de gevolgen beperken en een totale lock down voorkomen.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
Avatar gebruiker
turtleboy
 
Berichten: 2087
Geregistreerd: 29 jan 2010 17:01
Woonplaats: Maastricht
72 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten